Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Uiterlijk Forum in het onderwerp 'brommercross Honda MT' (ID 37242).
De reply is geschreven door MTX-speed (UserID 6030) op 30-5-2006 17:33.

Geen kritiek, ik geef slechts tips:
- Het spruitstuk is te lang. Hierdoor vermindert de gasreactie. Dit komt door de massatraagheid van de lucht.
- Maak hem niet te zwaar. Anders heb je weer meer vermogen nodig en meer vermogen betekend minder betrouwbaarheid.
- Zorg dat hij stabiel is, niet te ver voorover laten hangen, daardoor wordt de balhoofdhoek ten opzichte van de grond te groot en dus vangen je voorpoten de klappen te slecht op. Bovendien is dit zeer slecht voor je balhoofd(lagers).
- Laat de voorkant weer niet te hoog / achterkant te laag want dan gaat hij weer zwaarder sturen en is hij veel moeilijker de bocht door te gooien.
- Zorg dat je tijdens het crossen een snelle gashendel hebt (als je met relatief weinig vermogen hebt) je motortje pakt over het algemeen beter op en het kost minder handbeweging: meer stabieliteit. Zorg ook dat je een breed crossstuur hebt. Vooral voor zulke lange crosswedstrijden is dit belangrijk, zo wordt je namelijk minder snel moe.
- Binnenrotor is op zich best leuk, maar wist je dat er ook crossers zijn die juist hun vliegwiel verzwaren? Hierdoor heb je namelijk meer koppel, wat best belangrijk is bij het crossen. Wat het beste is weet ik niet.
Persoonlijk zou ik het originele vliegwiel houden met originele ontstekingsspoelen, de grondplaat vervangen door een vroegere en de CDI-unit vervangen door ??n van malossi.

zo was het wel denk ik zo


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved