Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'krukas verlichten + wat voor krukas is dit eigenlijk????' (ID 37218).
De reply is geschreven door mblover (UserID 9353) op 28-5-2006 23:52.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundapp_rs
[...]
Ben ik met je eens, waarschijnlijk zul je hier niet echt last van hebben omdat je geen bochten hoeft te maken.
alleen zoveel weegt een krukas ook niet vergeleken met een vliegwiel hoor? bovendien is de diameter van je vliegwiel groter als die van je krukaswangen (die nog minder wegen als de hele as bij elkaar) dus baansnelheid aan einde (noujah, buitenkant) van vliegwiel is veel hoger en meer massa en dus zit er meer energie in.
verder zal het waarschijnlijk voor de grip niet veel uitmaken, zeker niet met sprinten. Bij sobw zou het misschien net zichtbaar gemaakt kunnen worden in tijden als je pedrosa of rossi ofzo op het ding laat rijden.
de compressie energie wordt nu idd weer door je achterband geleverd, wel hoef je minder in je krukas te stoppen nu, dus misschien maakt het kwa vermogen een heel klein beetje uit. Als het goedkoop te testen is dus gewoon proberen, en elke 10e van een seconde minder is mooi meegenomen.
overigens liep een imi cilinder hier wel een flink stuk de toerenteller uit, alleen beetje aan uitlaatpoort gebeund (geen berekeningen enzo, verveelde alleen en cilinder en dremel lagen in de buurt) en de spoelers aan de onderkant een beetje een trechtervorm gegeven. dus testen gaat daar best mee lukken. Zeker als je dezelfde setup gaat gebruiken op de krukas na kan je wel zien wat de krukas uit maakt, en of het uberhaupt iets uitmaakt.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved