Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Blair pipe' (ID 6368).
De reply is geschreven door Joost (UserID 6) op 22-11-02?11:03.
Nope, de baffel angel word bepaald door de horn-factor als ik et me zo herinder, de totale lengte word bepaald grof weg het toerental. Als de lengte vast staat en de baffel angel word bepaald door de horn-factor (K) dan is de dikte ook bepaald. De horn factor had dacht ik te maken met de piekerigheid van de uitlaat.
Maar 7.9 cm vind ik niet extreem slank hoor, mijn pijp was dacht ik iets van 11 cm ofzo, en persoolijk vond ik dat ding al behoorlijk fatty . Ik moest dat ding dus in de trein mee nemen van rotterdam naar groningen, net na 11 september vorig jaar. De stinger had ik der toen nog niet aan dus dat ding leek echt sprekend op zo'n anti-tank granaat. Je had die gezichten van al die mensen moeten zien ..
De exacte maten heb hier zo niet, vanavond ben ik weer in leek en dan post ik ze wel ff. Stinger diameter van 17-16mm en de lengte van 860 klopt igg wel volgens mij. Je moet er trouwens bij het maken van de uitlaat er wel rekening mee houden dat er nog een flens met bocht aan moet. Dat moet je weer van de orginele lengte af halen.
Hoe ga de uitlaat eigenlijk maken? Het rollen/zetten van de conusen is behoorlijk tricky werk. En het lassen is ook best lastig, vooral als je conusen niet 100% rond zijn. Een jongen bij ons op school maakt van die zeepkisten voor die red-bull zeep-kisten race. Maar die gast maakt dus ook zelf uitlaatje's voor z'n nsr. Hij maakt die uitlaten door ze als ware op te pompen met ollie (200 bar ofzo). Opzich is dat een veel beter manier dan die segmenten lassen, je hebt meer vorm vrij heid enzo. Volgen mij moet het ook best te doen zijn met een rem-pomp van een auto. Je neemt maten van de uitlaat, die reken je om naar plat geslagen maten. Dat volgens mij gewoon de halve omtrek van ieder segment. Je snijd je plat geslagen vorm twee keer uit een 0.2 mm plaat en last de randen aan elkaar. Vervolgens er flens op zetten met gas-draad en pompen maar.
Ik heb een jaar geleden volgens mij ook es link op et forum gezet waar een beschrijving staat van deze methode.
Die jongen gaat voor ons 5 uitlaatje's maken in ruil voor een getunde cilinder, "so I'm a happy man"
igg suc6 met je uitlaat.
[This message is edited by Joost © on 22-11-02 11:30]