Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'zuipen' (ID 37207).
De reply is geschreven door Kees de Jong (UserID 5620) op 28-5-2006 17:52.
@TS: stel je carburateur goed af, zorg dat je nergens valse lucht hebt en stel je varioding zo af dat ie bij lage toeren al aangrijpt. Kijk ook even of er nergens iets lekt, zorg voor een goede zuiger cilinder en veertjes. Ook voor een scooter moet dan gewoon 1:30/35 mogelijk zijn.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Flybike
[...]
k33s: Verbruik is niet optimaal en erg lekker zal het nu ook niet rijden. Maar goedkope olie zorgt toch voor meer verbruik. Waarom duurdere olie gebruiken? Voor betere smering en optimale verbranding.
Knap van je dat je de achterkant van zo'n flesje kan lezen. Duurdere olie koop je omdat het beter smeert, dus minder weerstand en minder slijtage ook zal de verbranding optimaler zijn, daar heb je allemaal helemaal gelijk in. Maar wat ik zeg is dat dit alles echt geen KM per liter mengsel gaat schelen, misschien 10 ml ofzo en dat is dus niet zijn probleem dus niet relevant voor TS. Daarbij is het al helemaal dom om de TS vol synthetische olie aan te bevelen omdat hij dat echt niet nodig heeft als ie 55 rijdt, dan is het verschil in slijtage ook miniem.
Edit:
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Flybike
[...]
Bijna alle ori niet verhachelde brommmers (2T) verbruiken veel minder, 1/30 ofzo
Als je echt voor h?t verbruik wilt gaan, ga je voor een 4T (is wel lekker sloom als je ori 50CC neemt, aan het rood licht geraak je niet mee met het verkeer, (persoonlijk )
1/50
Ook een scooter kan gewoon 1:35 lopen.
Ik heb er hier een staan die 1:42 doet.
Dit bericht is gewijzigd door k33s op 28-5-2006 om 17:56 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved