Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'TZR Set-up' (ID 37210).
De reply is geschreven door Jarco (UserID 4177) op 28-5-2006 17:27.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]


529 en dan moet je nog een carb, schuimfilter en koppeling hebben, dus zit je al snel aan 700 euro als je zelf je krukas in kan bouwen.

als ik jou was zou ik beginnen met:
-70cc airsall
-hmr2

ori carb en filter meuk houden, rijd al best aardig bij mij. Bij gewoon rondrijden op straat kom je niet echt mensen tegen die sneller zijn.

verders rijd ik er mee met ori krukas, benieuwd hoe lang die het uithoud. Ik ben bang dat dat niet erg lang is (heb er nu een dikke 1000km gereden met deze setup, iets van 3500 ofzo in totaal) maar er komt mss toch op zeer korte termijn een ander blok en dan ga ik voor dagelijks wel naar std ontgrenst ivm wouten. 2kw op rollerbank is peanuts voor deze setup.

verder zaten er volgens mij ringen bij de veren van me koppeling, maar dat weet ik niet zeker. Beter donder je er wel ff versterkte veren in dan komt het wel goed. voor het geld is die airsall een erg leuk cilindertje, kost maar 160 euro en loopt best lekker.

edit: hiermee met overtoeren 115. 21mm carb ofzo kan wel wat helpen, maar probeer eerst dit maar gewoon eens.

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 28-5-2006 om 16:58 uur.



idd dat ben ik met je eens.
maar hoelang je ori krukas het houd hangt ook van jezelf af..
Of je de brommer degelijk warmrijdt, of meteen volgas als hij koud is.
Ik heb eerst met een 19 mm op mijn airsal gereden, nu 24.
Rijd ook best.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved