Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'toeren..deel 2' (ID 803).
De reply is geschreven door -Michiel RS- (UserID 68) op 18-6-2001?17:16.

ja, luchtschroef verder uitdraaien.
want als hij eerst zonder filter wel veel toeren maakte
en met filter weinig toeren
dan conclusie is --> te weinig lucht als filter erop zit!

Dus-> kleinere sproeier erin, of luchtschroeffie verder uitdraaien.
of gewoon meer gaatjes in je filter borreh.
Maaaar, pas op, als je een TE kleine sproeier of TE veel lucht geeft wordt de verbranding TE arm en doordat er dan het grootste gedeelte van ut mengsel uit lcuht bestaat wordt het een te hete verbranding, omdat er ook benzine nodig is om te koelen. dus gaan je zuigerveren sneller slijten en je zuiger/cilinder ook :(
Maar als je n'm afsteld dat hij weer net zo rijdt als zonder filter is dat volgens mij wel de goede afstelling.

Je kan controleren of je je brommer te 'luchtig' (dus te veel lucht) hebt afgesteld door dit symptoon waar te nemen :

Als je brommer nog koud is en je start um met choke;
-en als hij dan moeilijk aan gaat
-of als je wegrijdt MET choke nog aan dat je niet meteen volgas kan geven
-dat hij stationair met choke aan heel hoog gaat lopen (3000+ rpm)

Dan is dus je sproeier te klein of de luchtschroef te ver uitgedraaid.
Deze preek is gratis



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved