Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Jincheng dax, wat voor kwaliteit te verwachten?' (ID 37041).
De reply is geschreven door wietplant (UserID 6909) op 19-5-2006 12:24.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk-88
[...]



Zonder aanzien des persoons Joost, maar steve4takt maakte onderscheid tussen 'simpel tunen' en 'verregaand tunen'.
Wat Steve onder 'verregaand tunen' verstaat, vind jij vergezocht 'voor een beetje simpel tunen'.
Waar wil je heen met dit soort uitspraken kerel?
En dit geldt ook voor de rest.

Bij tweetakt-tuning worden onderwerpen als: ram-air, turbo en 'flowing' niet geschuwd maar bij viertakt mag je alleen 'simpel tunen'?

Het is algemeen bekend dat een kortere slag tot meer toeren kan leiden. Aan een ieder om even na te denken wat dat zou kunnen gaan opleveren.


Ik hoor nooit kritiek dat het belachelijk is om op een tweetakt een grotere carburateur te monteren en dat dat nooit vermogenswinst oplevert omdat je dan nog met een te klein spruitstuk zit. Logisch toch dat je dat soort zaken aanpast?
Natuurlijk moet je dan een andere cilinder plaatsen om dezelfde cilinderinhoud te houden. Steve heeft nergens gezegd dat je de cilinder gelijk moet houden; terwijl er hier door sommigen w?l van uit wordt gegaan; en dan gaan die personen nog kritiek leveren ??k. Makkelijk hoor om iemand woorden in de mond te leggen die hij niet gezegd of bedoeld heeft en daarna roepen dat die persoon rare uitspraken doet. Het ziet er ook zo dom uit.


bij 2takt worden dingen zoals turbo en ramair ook alleen gezecht op het proforum en niet door mensen die net beginne met 2takt. en angezien hij net nieuw is met 4takt moet je niet verwachte dat hij superkan tunen. dat is hetzelfde als tegen iemand zeggen die net ze 1ste brommerkoopt dat hij der maar een turbo op moet gaan bouwen. dat slaat toch ook nergens op



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved