Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Jincheng dax, wat voor kwaliteit te verwachten?' (ID 37041).
De reply is geschreven door Henk-88 (UserID 4824) op 19-5-2006 12:10.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
[...]


dan maak je de boring toch groter, dat is geen probleem

conclusie is denk ik, kortere slag laat meer toeren toe, maar zeker voor een beetje simpel tunen is het vergezocht, veel werk voor (relatief) weinig vermogens winst, dus tenzij je echt veel vermogen wilt gaan persen, heeft het geen zin

beste wat je kunt doen is gewoon grotere carb erop en evt 70cc kit, dat rijd hartstikke goed



Zonder aanzien des persoons Joost, maar steve4takt maakte onderscheid tussen 'simpel tunen' en 'verregaand tunen'.
Wat Steve onder 'verregaand tunen' verstaat, vind jij vergezocht 'voor een beetje simpel tunen'.
Waar wil je heen met dit soort uitspraken kerel?
En dit geldt ook voor de rest.

Bij tweetakt-tuning worden onderwerpen als: ram-air, turbo en 'flowing' niet geschuwd maar bij viertakt mag je alleen 'simpel tunen'?

Het is algemeen bekend dat een kortere slag tot meer toeren kan leiden. Aan een ieder om even na te denken wat dat zou kunnen gaan opleveren.


Ik hoor nooit kritiek dat het belachelijk is om op een tweetakt een grotere carburateur te monteren en dat dat nooit vermogenswinst oplevert omdat je dan nog met een te klein spruitstuk zit. Logisch toch dat je dat soort zaken aanpast?
Natuurlijk moet je dan een andere cilinder plaatsen om dezelfde cilinderinhoud te houden. Steve heeft nergens gezegd dat je de cilinder gelijk moet houden; terwijl er hier door sommigen w?l van uit wordt gegaan; en dan gaan die personen nog kritiek leveren ??k. Makkelijk hoor om iemand woorden in de mond te leggen die hij niet gezegd of bedoeld heeft en daarna roepen dat die persoon rare uitspraken doet. Het ziet er ook zo dom uit.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved