Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Jincheng dax, wat voor kwaliteit te verwachten?' (ID 37041).
De reply is geschreven door wietplant (UserID 6909) op 19-5-2006 11:39.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Steve 4takt
[...]



wedden... kortere slag is 1) minder gewicht om rond te draaien en 2) kun je hogere toeren mee halen.. ooit een chevy v8 uit de jaren 80 10000 toeren zien draaien? neej... en die nieuwe v8 blokjes van audi.. die wel.. en tis niet hetzelfde lompe blok..

waarom denk je dat een ferrari een 5 liter v12 heeft en een musclecar een 6 liter v8?


dit is echt zon bullshit he.

als jij een kortere slag op zelfde cilinder zet heb je minder compressie. en minder cc's dan ga je dus echt niet meer kracht en hogere toeren van krijgen. en tuurlijk draaid een nieuw audi blok meer toeren dan een oud chevy blok.. nieuwe technologie miss

edit:

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Steve 4takt
das moeilijk doen...

Je kan ook je kop flowen en er takegawa binnenwerk ingooien wat weer 150 gram scheelt.. Dan je krukas afdraaien en een korte slag kruk erin zetten en een 6 bak van takegawa en een droge hydro koppeling op de bak en innerrotor of outer natuurlijk en een race CDI en dan ben je zo'n 2500 tot 3000 euro kwijt aan je motorblokje


met andere woorden... Goedkoop en effectief is gewoon grotere carb en spruitstuk en andere cdi...

Of 70 cc met 50 kop en dan heb je ook commpressie zat..

Dit bericht is gewijzigd door Steve 4takt op 18-5-2006 om 14:43 uur.


hier zeg je zelf dat je meer compressie nodig heb door een 50cc kop op een 70cc te zetten. en dan wil je er daarna een kortere slag krukas opzeten.. beetje tegenstrijdig


Dit bericht is gewijzigd door wietplant op 19-5-2006 om 11:48 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved