Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Banden @sm' (ID 36938).
De reply is geschreven door Mopar (UserID 11098) op 14-5-2006 23:03.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Niet echt, bochten is het een ander verhaal, maar remmen, forget it, dat word door de band bepaald.
Heb zelf op mn NSR een NIEUWE Continental conti city gehad, was nog niet eens een uber B-band.
Toen die NSR in bezit was gekomen van lambalracer is er op begeven moment een Metzeler MO1 op gekomen.

Zelfde punt met remmen op droog en warm wegdek.
Conti slipte door, metzeler bleef gewoon grip houden terwijl ik daar nog een stuk harder mee remde.
Tuurlijk kun je net zo snel stilstaan met een goedkoop bandje, maar dan heb je of een kutrem, of je remt niet voluit.

Neuh, bandjes boeien niks op een brommer.
Lul eens niet zo uit je nek joh


Oke, dus dit is jouw normale rijstijl ? Iedere keer een noodstop moeten maken ? etc ?

Nou sorry, maar in zo'n extreme situatie ben ik nou nog nooit terecht gekomen.
En de rijder heeft niks met de remweg te maken ?
Dacht het wel, het is een 2wieler, dus je moet je gewicht gebruiken, en daar valt het extreme remmen (noodstop) ook onder..

Ik vind dat jullie gewoon sterk aan het overdrijven zijn. Theoretisch heeft een Michelin oid heus wel meer grip.

Alleen de vraag is of die jongen dat nodig heeft in de praktijk.
Als die als een malloot rijd en overal als een debiel op af rijd, vol in de remmen. en iedere bocht zoveel mogenlijk afsnijd raad ik hem zeker ''de duurdere bandjes aan''
Maar als het een normale rijder is, is het gewoon onzin om er bandjes van 100eu onder te plakken als een 40eu band ook prima voldoet.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved