Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp '2takt stoppen:(?' (ID 6187).
De reply is geschreven door Joost (UserID 6) op 14-11-02?13:15.
Opzich hebbe ze gewoon gelijk, 2-takt is gewoon een klote motor kwa rendament. Tuurlijk kan et wel wat beter met injectie enzo, maar 4-takt is toch altijd veel schoner. Kwa techniek is de twee-takt moter natuurlijk geniaal. Het is de mechanisch de meest simple zuiger-moter die er bestaat. Maar de werking is eigenijk veel complexer dan een 4-takt, das juist zo mooi aan een 2-takt.
Ik snap niet waar jullie je zo druk om maken, je mag vast en zeker nog wel 2-takt gebruiken voor de hobby. Ze gaan 2-takt verbieden om te verkomen dat mensen iedere dag met een 2-takt heen en weer crossen. Voor dagelijks vervoer rijdt 4-takt veel relaxer, zuipt minder brandstof en is ook nog es veel beter voor het milleu. Ik zou echt nooit een 2-takt wille hebbe voor dagelijks gebruik, altijd gezeik met slijtage en extra ollie enzo.
Maar als we het toch over de motoren van de toekomst hebben. Over 30 jaar rijd 80% alle voertuigen toch op waterstof gas. En dan niet via een inefficente verbrandings moter (zoals die neppers van bmw), maar via een brandstof cel gekoppeld aan een elktro moter. Hier bij het ECN waar ik stage loop hebben ze al een hele zooi voorbeeld auto's en scooters gemaakt met die techniek. En geloof me, dat is echt minsten zo vet als verbrandings motoren. Zo'n wagentje trekt in 5 seconden naar de 100 en je hoord ehm aleen maar zoemen, echt super vaag. Verbranding is gewoon een super ineficente manier voor energie opwekking, 80% van je energy verlies je aan warmte. Daarnaast staat je moter continu te draaien, ook als je afremt en als still staat. Het enigste nadeel van waterstof gas is dat ze nog niet een goede manier hebben gevonden om een fatsoenlijke hoeveelheid van et spul in een tank te krijgen. Je hebt een 3 maal zo grote tank nodig voor waterstof gas..
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved