Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Kappen zelf helemaal restaureren van gekraste kap naar bling bling' (ID 36635).
De reply is geschreven door Mitch_ (UserID 10058) op 30-4-2006 16:07.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HondaMT5TK
als jij het met 180 opschuurt krijg je allemaal schuur krassen in de kap. Dan had je net zo goed niet kunnen schuren en gewoon spuiten want dan heb je wss net zoveel krassen als je al had. Zonde van je werk dus. Gewoon eerst oude verflagen eraf halen met verfafbeit of gewoon veel schuren. Daarna eerst ff lichtjes opschuren, daarna 600 waterproof dan 1000 en als je echt spiegel glad wil 1200. Daarna weer alles ontvetten, in de plastic primer zetten ( anders hecht de verf gewoon niet) daarna weer ontvetten. Dan de echte verf erop spuiten, gewoon dunne laagjes, niet te lang laten drogen voor je nog een dun laagje erop doet. Dit herhalen tot alles goed heeft gedekt. Dan goed laten drogen bij een graadje of 20. (Spuiten ook ongever bij 20/25 graden) Daarna 1 of 2 lagen blanke lak er over heen om het eventueel nog extra te laten glimmen en goede bescherm laag te geven. Ik weet niet of je met compressor spuit anders moet je goed oppassen dat je niet met teveel druk spuit. Anders krijg je sinaasappel huidje. Dus met 2 a 3 bar spuiten is prima.


Bullshit, als hij diepe krassen hebt (weet niet of hij die heeft) ben je 3 jaar bezig om die weg te schuren met 600, beter schuur je met 400 je kappen en spuit je er daarna primer op. Het kan ook nog groffer maar dan moet je het wel met 400 na schuren. Als je met spuitbus spuit dekt dat veelee malen beter dan dat je met compressor spuit, althans met zilver...(kzag dat je dat wilde). Je hoefd btw niet eens waterproof te schuren voor primer, primer is kk dik en als je het een beetje grof schuurt hecht dat veel beter dan een fijn geschuurd oppervlak...


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved