Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'opvoeren honda nsr' (ID 36346).
De reply is geschreven door MTX-speed (UserID 6030) op 18-4-2006 18:38.
Wanneer je de boel op wil voeren moet je het goed doen. Ga geen half werk doen, en ga vooral niet bezuinigen op benzinekosten.
Wanneer je het verbruik niet teveel op wil laten lopen, zul je bij de 50cc moeten blijven. Wanneer je niet boven de 65-70km/h wil komen moet je gewoon je originele cilinder gebruiken en er een andere uitlaat opgooien.
Wil je boven de 70km/h uitkomen kun je het best gewoon meteen 70cc aanschaffen. Daarbij zul je wel moeten denken aan een grote carburateur aangezien deze ook meteen zorgen voor een betere smering en koeling. Denk dan aan minimaal een 16mm. Daarbij gaat een 70cc langer mee dan een 50cc met dezelfde topsnelheid en het rijdt ook veel fijner. Daarnaast kan het gebruik van de 70cc zelf lager zijn dan die van een 50cc met dezelfde prestaties mits goed afgesteld.
Maak bij het opvoeren niet de fout door hem te zuinig af te stellen. Dit verkort namelijk de levensduur van de cilinder/blok aanzienlijk.
Je moet het zo zien; wat je bespaard op benzine, kost je snelheid of betrouwbaarheid. De benzinetoevoer regel je nog altijd met rechterhand.
(Oja, vergeet ook niet meer te smeren wanneer je op gaat voeren )
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved