Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Uiterlijk Forum in het onderwerp 'crosser of racer??:S' (ID 36334).
De reply is geschreven door Flybike (UserID 10163) op 15-4-2006 18:01.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TzrRossi
nou ik heb een racer en woon in rotterdam. gaat gewoon goed hoor zie alles en heb echt geen last van te weinig zicht ofso. drempels kan je ook met een redelijke vaart over dus. het zichtargument vind ik dus niet zo terecht. gaat gewoon lekker
Moet je wel al op een crosser gezeten hebben..
Geloof t of niet maar is anders..
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
nja ik ga niet het hele topic doorlezen maar ik hou meer van racers. Crossers gebruik je op de crossbaan, niet op de weg. Ik ben 1.78 oid en heb op een tzr geen last van me rug. Nu ook geen last van me polsen meer (dat had ik eerst wel een heel klein beetje maar ik hield me armen niet genoeg ontspannen)
Met een tzr word je SOMS voor een motor aangezien. Het hangt er vanaf hoe de situatie is. Als ze voor roller aan het zoeken zijn en een motorwout ziet je rijden dan zal hij of zien dat het geen r6 is, of twijfelen en je aan de kant zetten om dat te bekijken (tenminste toen ik aangehouden werd zei die kerel dat ie eerst niet zag of dat het een brom of een motor was en dat ie wel op een r6 leek).
Van de andere kant, als er niet specifiek een brommer controle is, en je komt wat te hard (natuurlijk niet 120 waar een motor ook maar 80 mag, maar je begrijpt dat ik bedoel harder als 50 oid) langs oid dan heb je veel kans dat je daar mee weg komt heb ik al een paar keer ervaren. OOk bij lazer controle reed ik 50 teller waar ik met brom 30 mocht (auto's 50) en ik reed gewoon rustig met het verkeer mee en ook niet gepakt.
Het hangt er ook vanaf HOE je je gedraagd. Als je gewoon met een lekker rustig tempo rijd, en mooi met het verkeer mee, niet bumperkleeft en noujah je weet wel wat ik bedoel, dan wordt je ook eerder voor een motor aangezien. Als laatste, ik rijd met een zwarte motorjas, dat scheelt wellicht ook.
Nog iets wat er van getuigt dat ik weleens als een motor wordt gezien is dat als ik op de weg rijd, de motorrijders gaan zwaaien :P
Met een crosser wordt je sneller voor een brommer aangezien volgens mij, maar dat weet ik niet zeker.
Ik rijd op een tzr, moet zeggen dat dat een aantal voordelen en een aantal nadelen heeft:
Voordelen:
-Ligt super op de weg, kan je lekker lomp mee door de bocht (ligt ook aan hoe goed je kan rijden natuurlijk, maar hij kan erg veel.
-Is de eerste paar jaren erg betrouwbaar.
-wordt voor een motor aangezien, en dat rijd gewoon erg leuk als er naar je gezwaait word. (als je met stoet brommers rijd dan hebben ze wel door dat je een brommer bent, maar anders vergissen ze zich daar nog weleens in)
Nadelen:
-Vrij log bij het manouvreren in de schuur en in het brommerhok enzo. Ook met draaien enzo op een niet al te breed fietspad en dat soort gedoe. Het is goed te doen, maar hondatjes en kreidlertjes zijn VEEL wendbaarder.
-ZWAAR... pest met een tzr is, dat hij of niet vooruit komt (begrenst) of meteen achterlijk hard loopt. Std onbegrenst vond ik nog beetje te sloom.
Buddy had ietsje groter gemogen, want nu past een kettingslot er niet echt lekker in.
Edit: @ Die gast die stuurt met z'n stuur... zo is er natuurlijk niet mee te rijden, je moet echt de bocht in "vallen", of ja hoe moet ik dat uitleggen.
overzicht in de stad is ook goed. Je kijkt zoiezo al over de meeste auto's heen. Bovendien beperkt je helm je gezichtsveld, niet je brommer
Dit bericht is gewijzigd door mblover op 15-4-2006 om 17:52 uur.
Voor dat hoef j t niet te doen iig; op rollerbanken meer klokken dan het wettige is zowiezo slecht voor je
En dat j dan meer respect krijgt van motorrijders; ik krijg ook een knikje ofzow gwn al omdat het een schakel is Ze respecteren ze oowk; ze hebben wrslk vroeger ook op schakelbrommertjes gereden
En voor die 1 of 2keer dat oom agent zich vergist, veel maakt et niet uit op die jaaaaaren dat je met broem gaat rijden.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved