Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'aangehouden' (ID 36285).
De reply is geschreven door Henk-88 (UserID 4824) op 13-4-2006 3:11.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
Mogen ze een buitenlandse brommer trouwens beboeten als hij te hard kan? (en er in dat land ook geen eisen gestelt zijn aan een brommer)
Nee toch? Dan ga ik eens ff iets regelen.
En mag je met een nl certi op een buitenlandse brommer rondrijden in nl? Ja toch?
Dit bericht is gewijzigd door mblover op 12-4-2006 om 22:37 uur.
Ze mogen de bestuurder van een buitenlandse brommer bekeuren als hij harder rijdt dan hier is toegestaan.
Voor zover ik weet mag je met een NL-certi geen buitenlandse brommers besturen.
Als je in dat buitenlandse land woont en d??r aan alle voorwaarden voldoet om daar een brom te mogen besturen dan mag je met die brom ook deelnemen aan het Nederlandse verkeer zolang je je maar houdt aan de regels die hier gelden voor bromfietsen en hun bestuurders. Je mag in sommige gevallen dan dus wel harder kunnen maar je mag dus niet harder rijden. Rody is 14 en mag hier in NL op zijn brom boeken, zie ook mijn post in zijn profiel.
@ topicstarter: als ik het juist zie kan alleen als een electronische (want daar gaat het hier om neem ik aan) begrenzer in de wet apart wordt omschreven t.o.v. overige begrenzers het verhaal hieronder wat aan kracht verliezen.
Ik persoonlijk zie dat stukje electronica dat aan je frame hing niet als begrenzer. Het ding functioneerde immers niet als zodanig. Een ring die je ooit als begrenzing in je uitlaat zou kunnen lassen, mag je immers ook met je mee voeren, al dan niet aan je frame hangend.
En al zou het volgens de wet w?l een begrenzer zijn dan nog.. Begrenzers zijn bij mijn weten niet verboden. Nieuwe brommers hebben er immers ook altijd een paar (die zijn in wettelijke zin verplicht dus eigenlijk). Het zou toch een tikje bedenkelijk zijn als de politie eerst (legale) begrenzers verwijdert en dan de brom op de rollerbank plaatst.
Het verschil tussen een legale begrenzer en een illegale zit 'm bij mijn weten in het feit dat een legale niet makkelijk inschakelbaar (danwel in- en uitschakelbaar) mag zijn.
Als jouw loshangende draadjes niet makkelijk vast te maken waren aan de juiste draadjes en de zekering was er niet makkelijk in te duwen, dan is hier dus geen sprake van een illegale begrenzer. Ook niet van een legale want hij begrenst niets.
Maak dus bezwaar en vraag dat ding terug. Het zou best gewoon een spanningsregelaar of een gelijkrichter kunnen zijn (weten jij of de OvJ veel..). En voor het geval ze het ding d?n nog als een begrenzer zien, vraag 'm dan terug met het argument dat ?ls het een begrenzer zou zijn dat het waarschijnlijk daaraan ligt dat de brommer teveel vermogen had en dat je 'm weer terugwilt om 'm weer door een erkende bromfietsreparateur op de voorgeschreven wijze te laten monteren op je brom zodat je brom daarna weer aan de wettelijke vereisten voldoet.
Bij verdere vragen, inbox maar
raar toch dat je n? die -naar tevredenheid verlopende- meting van de politie jijz?lf die meting nog eens gaat overdoen en dan ??k nog eens vrijwillig je choke uitschakelt.. ik snap 't nie
edit: @ hack_ops: mblover vraagt of je op een buitenlandse brommer mag rijden in NL. Jij komt aan met informatie over welke brommers evt. in aanmerking kunnen komen voor een Nederlands kenteken. Op zich wel nuttige info natuurlijk maar met een Nederlands kenteken is het geen buitenlandse brom meer natuurlijk.
Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 13-4-2006 om 3:34 uur.
Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 13-4-2006 om 17:29 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved