Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Cross motor op de weg' (ID 36123).
De reply is geschreven door SavagePielk (UserID 2615) op 10-4-2006 0:50.

Quote:

waarom baseer je dat? heb je ervaring met allebei?

feit is gewoon dat een xr400 stukken duurder is dan aan xr250, vooral omdat ze relatief jong zijn en er niet super veel van verkocht zijn hier.

en snelweg is sowiso geen doen, de top van een xr600 is bijvoorbeeld bijna gelijk aan die van een xr250, beiden doen ze 140 max. een 1-cilinder hoort niet op de snelweg.

ik doe het zelf ook wel, om gewoon snel ergens te komen, en zolang je netjes 100-110 rijd is er niks aan de hand. met een xr600 zal het ietsje beter zijn, snelweg rijden is gewoon geen doen op een crosser die ook nog eens 1-cilinder is.

Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 7-4-2006 om 14:16 uur.

Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 7-4-2006 om 14:22 uur.


een 1pitter doet het prima op de snelweg! Suzuki Savage eencilinder, 650cc, 4klepper... gassen! 140/150 op top, maar trekt ze probleemloos!


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: onraad
[...]


Mja ieder zijn ding zeker. Ik geef toe dat dat ook wel leuk is. Maar ik zoek een motor die:
1) Sportief is
2) Goed optrekt
3) Veel lawaai maakt
4) Zeker niet alledaags is en dus ietwat 'speciaal' is

Daarom dus een vette crosser. Dingen rijden dan misschien niet al te hard en gaan zeker niet goed door bochten, maar trekken meestal toch aardig op, maken veel kabaal en je ziet ze bijna nooit rijden (hier toch niet). Want racers en allerhande naked bikes, zie je zo vaak rijden, is niks speciaals aan tenzij je hem al helemaal verbouwd maar daar heb ik de tijd/zin/geld niet voor.



ik zie dat je crosser enzo zoekt, maar ook iets speciaals en zwaars. Kijk voor de lol ook eens naar de Suzuki Savage. 650cc eenpitter, bandaandrijving, veel geluid.

Dit bericht is gewijzigd door SavagePielk op 10-4-2006 om 0:57 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved