Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Cross motor op de weg' (ID 36123).
De reply is geschreven door bart de scootergek (UserID 1793) op 7-4-2006 14:13.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ArieNSR
xr600 heeft teveel pk's voor 25kw. Xr500 ook, de ouwe xl500 mag nog net. zijn gewoon betrouwbare dingen voor dagelijks vervoer.
klopt niet.
sommige xr600's hebben 7 kw op kenteken, dan kun je er gewoon legaal mee rijden. martijn hier van het forum heeft dat, ik geloof dat je ze zelfs via een omweg op 7 kw kan krijgen.
ik rijd zelf xr250, gewoon legaal nergens gezeur mee.
ik heb er best veel mee gereden tot nu toe, en nog geen grote onkosten gehad. het verbaasd me zelf ook dat hij nog niet kapot gelopen is, want dat doen ze wel vaker. de meeste mensen die zon ding hebben vervangen niet op tijd de olie+filter. en dat is nou net wat een belangrijk ding is bij een 4-takt. ik heb olie en filter vervangen en dat koste me 15 euro.
verder rijd hij 1:30 met rustig rijden en 1:25 als ik wat meer aan het gas hang.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: onraad
Ok dus XR500/600 schrap ik dan maar al. Wat is er dan zowat aan te raden van cross/enduro in die stijl? Misschien Suzuki of Yamaha of wat dan ook. Iets in de richting van 350/400 zou dan moeten kunnen wat het vermogen betreft? En zouden die redelijk onderhoudsvrij dagelijks kunnen rijden?
yamaha heeft een dr350, de_koen heeft er eentje, verder heeft honda een xr400, en ktm een lc-4 350/400.
die laatste 2 zijn wat prijziger dan de dr350.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: onraad
[...]
Nee die is me wat te licht. Kijk ik wil zo zwaar mogelijk gaan omdat ik geregeld autosnelweg moet rijden. Op een crosser van bv 400cc is dit nog wel doenbaar maar op een ding met 250cc... Het gaat wel maar dat is echt niet voldoende om een beetje 'rustig' te kunnen rijden. Daarom zoek ik dus een 400cc ofzo.
waarom baseer je dat? heb je ervaring met allebei?
feit is gewoon dat een xr400 stukken duurder is dan aan xr250, vooral omdat ze relatief jong zijn en er niet super veel van verkocht zijn hier.
en snelweg is sowiso geen doen, de top van een xr600 is bijvoorbeeld bijna gelijk aan die van een xr250, beiden doen ze 140 max. een 1-cilinder hoort niet op de snelweg.
ik doe het zelf ook wel, om gewoon snel ergens te komen, en zolang je netjes 100-110 rijd is er niks aan de hand. met een xr600 zal het ietsje beter zijn, snelweg rijden is gewoon geen doen op een crosser die ook nog eens 1-cilinder is.
Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 7-4-2006 om 14:16 uur.
Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 7-4-2006 om 14:22 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved