Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Toevoegen van materiaal in de cilinder' (ID 35948).
De reply is geschreven door Trax (UserID 7828) op 30-3-2006 22:35.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: T-Mon
De titel is misschien een beetje krom, maar ik kon het even niet duidelijk en kort verwoorden.

Ik ben sinds kort eigenaar van het boek Two Stroke Performance Tuning, van Graham Bell. Nou heb ik zelf een MB, en vin ik het leuk beetje te optimaliseren. Kleine dingetjes doen enzo. Geen diepgaande spoelpoorten behandeling enzo, maar beetje de flow goed maken en dat soort kleinere dingen. Nou stond er in dat boek dat je soms wat materiaal moet toevoegen om de bijvoorbeeld dode hoeken te verwijderen.
Nou vroeg ik me af, hoe voeg je materiaal toe?

Lijkt me dat epoxy hars te warm word in het uitlaat kanaal bijvoorbeeld of zie ik dat verkeerd? En je zou misschien een laagje kunnen solderen en dat naderhand bewerken?

Ook wilde ik weten welke tool je gebruikt voor je dremel om vlakken weg te halen. gebruik je daarvoor een slijp of een frees tooltje. En bij welk van de vinden jullie de meest fijne vorm om mee te werken?

En als laatste, hoe polijst je je poorten (als je dit zou willen doen)? Zijn nou niet bepaald makkelijk te berijken plaatsen.


weet niet of de uitlaatpoort van een mb cilinder in een rechte lijn loopt maar lassen kan je cilinder mee krom trekken dus denk eerder solderen oid, voor vlakken frees, met polijstborsteltje voor op dremel gaat er snel doorheen


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved