Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Schakelbrommer' (ID 35852).
De reply is geschreven door honda_for_life.com (UserID 6794) op 27-3-2006 20:50.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rigel
Hoi mensen,
Ik ben totaal nieuw in de wereld van Brommers, scooters en andere gemotoriseerde voertuigen.
Sins een maand of wat zit ik te denken om ergens in mijn 16e levensjaar een brommert aan te schaffen.
Nu wil het geval dat ik een aantal mooie brommers heb zien staan (vooral 2ehandssites bezocht) en ik kwam vrij veel de term 'schakelbrommer' tegen.
Wat mij ook opviel was dat deze bakkies tot ver over de 45 km/u heen konden (60/70 km/u tot 90 km/u) terwijl een maat van me vertelde dat je brommer in beslag word genomen door de woute als je brommer harder KON dan 45 km/u (zelfs al reed je altijd keurig de max. snelheid van 45 km/u)
Hoe zit dit en wat is het voordeel van een schakelbrommer tegenover een willekeurige scooter/brommer?
alvast bedankt voor de info
Grz
Rigel
-schakelbrommers zijn bromers waarom je moet schakelen(duhh) en zein in feite kleine motoren
-het schakelen leer je zo
-ze halen regelmatig ook snelheden van ruim over de honderd
-je mag tegenwoordig 50 kunnen geloof ik
-pas bij 2X een overschrijding van meer dan 2kw op politieroller heb je kans dat hij inbeslag genomen word(niet altijd)
-de boetens onder de 2kw vallen nog wel mee(al vinden sommige ze hoog)
-schakelbrommers of 'schakels' zijn stoerder das scooters of 'pleepotten'
-op een schakel heb je meer controle dan op een pleepot
-een schakel heeft een mooier geluid dan een pleepot
tip: als je een schakel neemt neem dan als eerste een honda(bv mt/mb/nsr), deze zijn goedkoop, stevig, zijn vergevingsgezind, zijn goedkopere onderdelen voor te verkrijgen dan die nieuwe meuk zoals derbi enzo(!!GEEN DISCUSSIE BEGINNEN!!)
zo ook al meteen een paar nog niet gestelde vragen beantwoord
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved