Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Schakelbrommer' (ID 35852).
De reply is geschreven door mblover (UserID 9353) op 27-3-2006 20:49.

Als je in Belgi? woont (omdat je het over max snelheid van 45 hebt, in nl is dat 30 en 40) dan zijn ze daar veel strenger met opvoeren als in Nederland, en daar raak je hem ook zeer snel kwijt met hele hoge boetes. Hoe precies weet ik niet, daarop zal een Belg moeten antwoorden.

In Nederland raak je hem kwijt als je vaker (2 a 3 keer) meer als 2kw op de rollerbank hebt, en voor dat je dat scoort heb je meestal al een aardig vlotte 50cc.

Bedenk wel dat niet overal de pakkans even groot is, in de grotere steden en in de randstad enzo is de kans veel groter als ergens op t platteland.
Waarschijnlijk weet je zelf ook wel waar dat is.

Verder rijd een schakelbrommer beter als een scooter naar mijn mening, dat is om de volgende redenen:
-Je hebt de brommer tussen je benen, in plaats van dat je er op zit alsof je op een stoel zit. Dit geeft je meer contact met de brommer, en dus meer gevoel, en het voelt veiliger aan, en het zal als je op een gladde plek ofzo komt hoogstwaarschijnlijk veel beter te controleren zijn als een scooter.
-Je moet schakelen, hierdoor is (volgens mij) de verleiding minder groot om als een randdebiel rond te gaan rijden. Kan nog steeds, maar met een scooter gebeurt het veel sneller omdat je alleen maar gas hoeft te geven.
-Schakel kan je als je een lange afstand moet rijden en dat gewoon met een leuke snelheid wil doen een versnelling omhoog, dan verbruikt hij iets minder en is de brommer ook wat stiller. Een scooter maakt altijd hetzelfde (het in mijn ogen irritante) (stofzuiger)geluid.
-schakelbrommer heeft meestal een grotere tank als een scooter, en dat vind ik persoonlijk prettig omdat je dan niet altijd hoeft te stoppen met tanken.

Nou heeft een scooter toch nog 1 klein "voordeeltje" (noujah voordeel) en dat is dat je een grotere buddy hebt, en daar kan dus je slot en je helm in. Bij een schakel kan je helm doorgaans niet opgeborgen worden, en in sommige modellen past nog niet eens een flinke ketting.

@Marko,
90 over drempels is natuurlijk niet erg goed voor je schakel... keer kan wel maar als je dat elke keer doet dan gaat hij ook kapot hoor...

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 27-3-2006 om 20:52 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved