Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'puch maxi 2-cilinder' (ID 35651).
De reply is geschreven door User 927 (UserID 927) op 20-3-2006 23:40.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cmtheman
mijn idee was dus 1 lange krukas en dan blok verlengen, wat heel goed mogelijk is, maar een 2de cilinder boven op het blok zetten, en dan 2 drijfstangen in dezelfde krukas zou ook nog een optie kunnen zijn (net zoals met harleys, 2 cilinders erop).

het maken is geen probleem, dat kan me maat gewoon gratis doen, maar het moet wel goed natuurlijk.
uitlaten pas maken en spruitstuk zie ik vaak genoeg op het forum, dus is wel te doen denk ik.

maar waarom zou je meer vermogen hebben als ene cilinder in ODP zit en ander in BDP???
als de zuigers tegelijk op en neer gaan zou het toch evenveel vermogen moeten hebben, ik snap de denkwijze ff nie

en aanlopen met 2 cilinders is idd zwaar, maar zeker niet onmogelijk



Puch slipt al door met 1 cilinder aanlopen...

En omdat als 1 zuiger op ODP staat en de ander op BDP je dus geen dode zone in je toeren gebied krijgt (je rijd anders op koppel, niet op toeren). 1 ontsteekt, drukt 2 omhoog. 2 ontsteekt, drukt 1 omhoog. Hierdoor heb je een veel fellere gasreactie, en je zult een goed hoogtoerige setup kunnen maken met een zware vertanding voor een hoge top.

Verder krijg je met 2 cilinder op 1 ontstekingstijdstip problemen door de kracht die op de kruk komt te staan. Die word iedere keer keihard omlaag gedrukt door de ontbranding van 2 cilinders tegelijk, end aarna moeten er 2 zuigers door 1 vliegwiel weer omhoog gedrukt worden. Dit scheelt veel vermogen omdat dit veel kracht kost voor het vliegwiel. Of je moet een zwaar vliegwiel nemen, waardoor je weer nauwelijks gasreactie hebt. Hoe dan ook zal het voornamelijk op koppel lopen, en toeren maken zal neit kunnen door de trillingen.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved