Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'een van de snellere blokken' (ID 6032).
De reply is geschreven door Sneks (UserID 46) op 2-11-02?11:31.
Quote:
Originally posted by: Aprilia RS 80 Racer (ex-M...
Dat filter is nou een Twin Air die is inge?lied met (waarschijnlijk) Putoline Action Fluid meen ik, die blauwe rommel van Putoline heeft een vriend van me ook voor voor z'n RM filter.
Enne, je hebt ook CGC ontsteking, een soort afgeleide van een originele ontsteking (en incl. licht);
er zit een bus om je krukas, op de bus zit een dikke platte ring die over een paar spoelen gaan.
Ik denk dat ik deze wel goed heb;
[URL[t]]http://www.scootparts.nl/ontstekingen.htm[/t]Foute site, mijn excuses[/URL]
Datgene wat ik bedoel (CGC) staat bijna onderaan, en bovenaan staat ook iets geils; Malossi binnenrotor incl EPROM (soort computerchip achtige shit om het maar ff simpel te brengen); tot 20.000 RPM!!!!!!!
Wel ff 370 euro betalen, maar dan heb je ook niks...:
Quote:
Van de site geplukt:
55-11181 Malossi ontsteking
Deze binnenrotor ontsteking komt rechtstreeks uit de race ontwikkelingen van Malossi. Ze is ontstaan uit de noodzaak om de beperkingen die conventionele ontstekingen nu eenmaal hebben te omzeilen. Normale ontstekingen kunnen nu eenmaal niet continue 10000 rpm's of meer draaien. Deze Malossi ontsteking kan meer dan 20000 toeren per minuut continue aan! En deze ontsteking wordt geleverd inclusief de Malossi Eprom!
Technische specificaties:
Control unit (CDI):
- Variabel ontsteking tijdstip.
- Microprocessor control.
- S.M.T. assembly technology.
Ontstekingsspoel:
- Capacitive discharge.
- Ultra high efficiency.
- Contstant 30000 Volt ontlading tot 20000 rpm.
Rotor-stator unit:
- Kleine en lichte binnen rotor; diam. = 58mm.
- Permanente magneet rotor met excelente prestaties en goede pasvorm. Eenvoudige montage!
Heel interessant, maar dit is niet voor honda schakels
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved