Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'puch maxi 2-cilinder' (ID 35651).
De reply is geschreven door mulder (UserID 5735) op 20-3-2006 14:44.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cmtheman
[...]
waarom zou dit onregelmatig lopen??? als ze gelijkmatig lopen krijg je het 'harley effect' die zuigers gaan ook tegelijk omhoog en omlaag.
en ik gebruik dus 1 koppeling voor de 2 stukken, het is dus 1 lange krukas, links zit de ontsteking, en rechts zit de koppeling op de krukas, maar wel verstevigd.
die 2 aan elkaar zonder slinger is heel moeilijk, maar moet wel te doen zijn met professioneel gereedschap, we kunnen krukas dan ook richten (bij dat bedrijf kunnen ze ook krukassen maken, en die zijn dan dus ook uitgelijnd)
Het is toch veel leuker om een ontsteking van een twee cilinder erop te bouwen zodat je de krukas zo kan maken dat als de ene precies in odp is de ander in bdp. Of daar moet wel een stukje tussen zitten geloof ik, ik zou iig wat meer research doen naar 2 cilinder tweetakters, want er zitten natuurlijk voordelen en nadelen aan de cilinders op het zelfde tijdstip of precies andersom. Het is natuurlijk een hele boel meer werk.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved