Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp ' Nieuwe gallery: Brady's zundapp !!' (ID 5996).
De reply is geschreven door zundapp (UserID 874) op 31-10-02?19:46.
Quote:
Originally posted by: zoetahmeerdah smits (marc...
517 frame's zijn gedeeltelijk van staal (blokophanging enz. de rest is alu, luchtfilter enzo, speciale legereing, 518 frame's zijn de motorframes. 125cc etc.. maar heb heb 2 blokken, de goede en de el cheapo. die ging zundhapp maken nadat het slechter ging met ze, gietijzeren bussen ipv lagers enzo.. en de meer "kwalitative" de eerste reeks, je kan ze herkennen aan of het blok op een "ei" lijkt of niet. dus een rond blok is veel meer waard als een vierkante.
wat hij heeft is dus een vierkand blok....
'Vierkant' blok hoeft niet een egt 'vierkant' blok te zijn: 'ei' en 'vierkante' carterdeksels kun je zo omzetten.
Vanaf 1974 werden in de 'ei'-blokjes al 'mindere' onderdelen gebruikt (heb 't ooit ez 'n X in de bromfiets geleze, weet wel nie welke onderdelen).
iig: In 1972 kwam Zundapp met 'losse' koplampen, eerst hadden ze alleen 'vaste' allu huizen, maar de losse koplampen werden van blik gemaakt.
515 is 1e frame met allu - staal verbinding. 517 en 529 ook nog, maar toen begin jaren '80 Zundapp met het 530 frame een 'buizen' frame had, werd het beetje vertrouwen wat men in 't merk had helemaal weggenomen.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved