Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Splendid VS Chineesboer' (ID 34450).
De reply is geschreven door Splendid (UserID 5791) op 12-3-2006 12:37.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: blair
[...]
Jij zegt het. Ik denk dat je beter in de breedte kan werken door fluitpoorten enz kan bijmaken als je echt vermogen wil ipv je uitlaatpoort zo hoog te zetten. Kijk bv eens naar scooter cilinders, die hebben nog niet zo'n timing nodig om vermogen te scoren...
Power is nothing without control. Wat heb je aan een hoge vermogenspiek als je 90 % van de tijd buiten je powerband zit.
Lekker rijden? Ik heb liever een wat laagtoeriger iets met een brede powerband waar ik in kan blijven.
Wil je echt profijt van zoon hoge uitlaatpoort timing hebben moet je een goede uitlaat en ontsteking, membraan enz. hebben... Houdt er rekening mee dat alles veel nauwer luisterd. Ik ben vraag me zelfs af of je er echt veel (vermogen) uit gaat halen...
Maar de toekomst zal het leren .
zoals robin al zei, uitlaat wordt opmaat, cilinderkop ook, membraan is 6 kleps, ontsteking is van ns1
@rubbert: waarom
Dit bericht is gewijzigd door Splendid op 12-3-2006 om 12:43 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved