Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'schakelen' (ID 35347).
De reply is geschreven door Sr eunt Wo0t (UserID 8601) op 10-3-2006 13:47.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxxxx
haha schakelen leer je zo or
is wel makelijk als je eerst vraagt ja
starten (duuuh)
koppeling inknijpen (das dat ding aan linkerkant van je stuur)
zet je em in zn 1 (linkervoer zit pedaaltje)
geef je heel klijn beetje gas en laat je koppeling langzaam opkomen
geef je dot gas tot ie beetje toeren heeft gemaakt
laat je gas los en knijp je koppeling weer in zet je em in zn 2 en zo gaat ie verder

wel ff handig dat je ff van tevoren vraagt want ik kon dus ook niet schakelen en moest dr meteen 20km mee rijden
was ook niks gezegd van hoe je moet schakelen tegen mij alleen dat zn 1 naar beneden was
dus in zn 1 reed ik netjes weg
ging ik dr vanuit dat zn 2 onder zn 1 zat dus ik koppeling inknijpen en weer naar beneden proberen te schakelen kon niet ik super hard op dat ding stampen en mn oom super hard lachen (reed naast me op de motor)
ben toen maar ff aan kant van de weg gestopt en heeft ie me ff uitgelegd

PS
weet niet waar welke versnel;ling zit bij tzr is wel eens verschillend bij mij is 1e versnel;ling naar beneden maar kan ook naar boven zijn en dan rest naar beneden



hij moet wel uitkijken met wegrijden want die koppeling van zo'n tzr die lost in een keer met een redelijke schok (am6 blok) dus er is GEEN sprake van je koppeling rustig laten opkomen want hij pakt van het ene op het andere moment. en dan nog iets, zo'n blok wil nog weleens uit zijn versnelling schieten als je een beetje sportief over wat heuveltjes rijd dus daar moet je niet van gaan schrikken als dat gebeurd want als je daar van schrikt, en je kunt niet schakelen kun je goed hard op je plaat gaan dus uitkijken!



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved