Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'achteras lagers' (ID 35250).
De reply is geschreven door Pauluzzz[Furia]Jovinx (UserID 5998) op 28-2-2006 18:18.

Ah lagers, mijn specialiteit :

Lagers uit je wiel halen:

Tik eerst het lager er aan kant van bijv. het tandwiel er aan de BINNENKANT uit met een dunne pin ofzo, je mag dan best op de binnen ring slaan, (het lager is toch al kapot) haal dan de afstandsbus eruit, en dan kun je het andere lager er ook uit halen.

Lagers monteren

Zorg eerst dat je lagerpassingen in je wiel [de uitsparing waar je lager in 'ligt') goed schoon en vet vrij zijn. Ook mogen er geen metaaldeeltjes in zitten. ff uitblazen met compressor ofzo.


Gebruik een bus die net zo groot is als de buitenring van het lager om je lager in de lagerpassing te slaan, of als je geen bus hebt probeer dan een een dop van een dopsleutel. er zijn ook speciale gereedschappen in de handel daarvoor. Maar zorg er in ieder geval voor dat je altijd op de buitenring slaat als je je lager monteerd, want als je op de binnering of op de kogels slaat, loopt je lager zo weer kapot.

Eerst de ene kant er in, dan afstandsbus er weer schoon in. wiel omdraaien andere lager er tot hij tegen de afstandsbus aan zit in slaan en klaar ben je




Soorten lagers

Er zijn veel vershillende soorten lagers in de handel, voor je brommer is een lager dat op .2RSR (platic stof afdichting) of op .2zr (metalen stof afdichting). Dus bijv. een 6004. 2RSR
kan je type lager zijn dat je nodig moet hebben. Sommige brommers en motoren hebben 2 verschillende lagers in een wiel zitten.



Owja je hoeft geen C3 lagers in je achterwiel te hebben (zijn stuk duurder dan gewone lagers), of je moet een brommer hebben die 500km/h loopt ofzo:p

geen dank


(typefouten voorbehouden)

Dit bericht is gewijzigd door Pauluzzz[Furia]Jovinx op 28-2-2006 om 18:20 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved