Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Algemeen tuning topic' (ID 21660).
De reply is geschreven door [RRT] Lost-P (UserID 3712) op 27-2-2006 21:42.

@ Almer:
ben ik het niet helemala mee eens... kijk naar sommige gila's die op am6 zitten,... je hebt de wat snellere versies, maar de "slome" versies zijn echt niet vooruit te branden! te sloom gewoon, en dat is toch ook nika

Waar je uiteraard wel gelijk in hebt, is dat de cilinder in vergelijking met gietijzer zo goed als niet slijt...

Maarja, gietijzer heeft weer wel de voordelen dat de wand makkelijker en veel goedkoper te "repareren" is... honen, nieuwe zuiger en klaar... in tegenstelling tot nikasil/chroom/e.d wat je uit moet boren (diamant) en weer moet laten sealen (duur).

Verder ging het mij er alleen even om dat de opmerking vaak wordt gemaakt dat nikasil sneller is dan gietijzer... net als dat er altijd maar wordt gezegd dat lc sneller is dan ac... maar er wordt niks onderbouwd

Dit bericht is gewijzigd door [RRT] Lost-P op 27-2-2006 om 21:42 uur.

@mb-gek:

Die extra weerstand van de slijtage, merk je niet zo gek veel van...

Wat je wel als voordeel hebt met een compleet alu. cil. met een nikasil/chroomwand (alsmede een lc tegen aan ac), is dat je hogere temperatuur beter wordt afgevoerd bij hogere toerentallen/extremere setups... waardoor je betere koeling hebt, waardoor je die hjogere toerentallen/vermogens langer kunt vasthouden zonder vermogensverlies te hebben...
Waardoor je in principe een extremere setup/meer vermogen kunt gebruiken en toch de koeling in de hand kunt houden...

Daarom zou een andere wand, en/of andere koeling beter of sneller zijn

Dit bericht is gewijzigd door [RRT] Lost-P op 27-2-2006 om 21:45 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved