Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Pro Forum in het onderwerp 'Ram-air systeem' (ID 34873).
De reply is geschreven door christianos (UserID 4992) op 7-2-2006 18:26.
1 van de zinnen die me altijd is bijgebleven is dat een moter altijd efficienter wordt naarmate je meer mengsel per slag in de verbrandingskamer krijgt.
Die kan ondermeer door dit systeem, wat mij, naarmate ik er langer over nadenk, steeds meer gaat boeien.
Wat inderdaad, als je 80 gaat rijden kan je een druk creeren die misschien groter wordt dan je carterdruk en je membraam kleppen opendrukt.
Maar aangezien wij met onze simpele 50/70/80 cc, redelijk hoogtoerig moeten rijden voor een bepaalde snelheid (neem 10.000rpm voor 80km/h), kan je er vanuit gaan dat op het moment dat dit systeem gaat werken(lees meer druk vanuit de carb, dan carterdruk) het toerenaantal al boven een niveau ligt waar het zweven van de membraam kleppen te verwaarlozen is..
Dan gaat het systeem pas werken!
maar laag in zijn toeren zal die moeilijk af te stellen zijn naar mijn idee.
eigenlijk zou je dit moet oplossen, en ja het idee klinkt belachelijk. door een schuif te maken dat je de ramair kan opengooien op een bepaalde snelheid (voor "net" dat beetje extra lucht)
alleen moet je dan nog zien te zorgen dat ie dan ook mooi afgesteld is..
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved