Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Uitlaat maken?' (ID 5823).
De reply is geschreven door MB50TUNED (UserID 60) op 19-10-02?08:15.

wat een geouwehoer weer, is er weer een interessant topci wordt het gelijk ver..... .

Maar ik zal de termen een beetje verklaren

belly = buik, het gedeelte tussen de conussen in met paralel wand.

baffle = keerschot, de laatste konus ie de geluidsgolven weerkaatst.

de volgende termen zek je zelf maar op, want daar ken ik de LETTERLIJKE betekenins niet van.

header = bocht

stinger = pijp tussen demper en expansievat

Volgens mij is het niet zo moeilijk om een goede pijp te maken. Zoveel goed spul is er namelijk niet op de markt. Ik heb al een aantal pijpen ontworpen maar zelf nog niet afgebouwd. Maar er komt nog wel een zelfontworpen en gedeeltelijk zelfgemaakte pijp op mijn mb. Maar er gaat gewoon heel veel tijd zitten in informatie verzamelen. En berekenen en ontwerpen van mijn blok. Maar de plannen voor mijn cilinder zijn af.

Maar ik heb tussendoor wel een 3 stage difuser pijp voor iemand anders ontworpen. Die liep volgens die persoon ergo goed. Top was zoon 70/75 km/h met 70 cc 20 mm enz. Top is nu 85 tot 90 km/h en acceleratie is heel erg verbeterd met ENKELT de 3 stage difuser pijp. Ik had overigens niet geprobeert er veel vermogen uit te trekken. Maar de brommer een brede powerband te geven waardoor hij lekker rijd. Vermogen was theoretisch ergens rond de 9. Maar zal in de praktijk wel minder zijn denk ik.



En geen geouwehoer dat 70 / 75 langzaam is. Want dat hangt toch van tandwielverhouding af. (en er wordt naar mijn mening ook hier soms overdreven met snelheden) Mijn experiment is iig geslaagt.

En nog ff over de tinopijp, inflatie? Nog geen jaar geleden bood hij aan om voor mijn setup specifiek een pijp te maken voor f750,- Maar dan moest ik wel mijn mb naar zeeland brengen, want hij had nog nooit een pijp voor een mb gemaakt. ivm pasvorm.

Ik lag me altijd dood om dat soort dingen. NEt zoals ivo in het begin tunede hij voor f50,- en spoelers erbij voor f75,-. en dan presteert zoiets een beetje en dan gaat iedereen er ik weet niet wat voor betalen....



[This message is edited by Bart Hoogeveen on 19-10-02 08:35]


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved