Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'plaatsing gaten in luchtfilter' (ID 34752).
De reply is geschreven door Henk-88 (UserID 4824) op 2-2-2006 1:18.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hondalover19
[...]


ja die buffer kan of is wel goed berekend .Maar volgens mij krijg je op snelheid dan vacuum en verlies je terug van je buffer. Anders zouden ze van fabriek van honda of kawasaki niet zo'n speciaal luchtfilter systeem maken dan zouden ze gewoon een power filterje erop zetten is veel goedkoper.Je Kan iets proberen met een bocht in , alleen nadeel van een bocht is turbulentie.Mits een goed gevormde Luchtfilterkamer kan je zoiets wel maken zonder al teveel turbulentie Denk ik...




De gedachte van op of vanaf bepaalde snelheid een vacu?m deel ik met je. Zo kwam ik al op het idee om een soort kommetje achter de fles te maken.. totdat weer tot mij doordrong dat deze luchtfilterconstructie al is berekend (niet als het beste dat te krijgen is maar als goed of zeer goed alternatief). Dus aanzienlijk wijzigen zou niet slim zijn. De vraag is alleen of de gaten achteraan aan de zijkant moeten of in de bodem zelf. Ik vermoed dan ook (wegens vacu?m) dat ze aan de zijkant moeten maar er tegenover staat dat het in mijn geheugen staat dat ze in de bodem moeten. Dilemma.



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hondalover19
[...]

Dat kan je ook vergelijken bij een auto.
Bij een ori luchtfilterdoos van bv. een honda civic heb je een resonantiekamer die verbonden word met de luchtfilterdoos.Dan kan je verschillende race aanzuigbuizen krijgen van allerlei merken...die het goed doen.Terwijl Mugen (honda mugen )een luchtfilterdoos maakt
en mugen is niet het eerste beste merk....
Dus wil maar zeggen het ori gemaakte luchtfiltersysteem is nog niet zo slecht .kan altijd beter natuurlijk

Dit bericht is gewijzigd door Hondalover19 op 2-2-2006 om 1:08 uur.



Voor een TSX is het ori-luchtfilter altijd het beste. Bij snelle set-ups volstaan extra gaten (was geloof ik maximaal drie gaten van 10 tot 12 mm) in het zijdeksel, en het -gedeeltelijk of geheel- weghalen van het buisje in de inlaat van het luchtfilterhuis.

Punt alleen is dat ik 'm te lelijk vind. Dus voor mij g??n ori-luchtfilter. Er zijn nog andere goede systemen te vinden op motorcrossers die redelijk mooi van vorm zijn, heb ik mij laten vertellen. Maar het idee van die colafles bevalt mij gewoon erg goed.

Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 2-2-2006 om 1:50 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved