Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Pro Forum in het onderwerp 'YZ-125 cil op nsr50 blok' (ID 33853).
De reply is geschreven door Pingu (UserID 465) op 1-2-2006 22:25.

Mag idd geen laagtoerig kreng worden.. Maar denk dat de zuiger daar niet zo een groot probleem is, gewoon vaak genoeg vervangen.
Het probleem is meer dat ik nu nog een goede zuiger heb liggen (65,x weet ff niet de preciese maat en ligt in schuur vandaar) en een cilinder met goede wand. Mij lijkt het het makkelijkste om dus busjes in de zuiger te persen, ipv een nette cilinder op te gaan boren.
Nu heb ik de volgende opties;
- Stalen bus (c45 bv)
- bronzen bus
De stalen bus is iig stevig genoeg, maar zal gaan slijten lijkt me als de pen gaat draaien, hier moet dus een vrij krappe passing.
Bronzen bus kan dan weer goed omgaan met draaiende pen, aangezien bronzen bussen ook weleens ipv small-end worden gebruikt.
Het plan is dus voorlopig een pen14 te pakken, of eventueel een te draaien als deze van mb blok veel te smal zouden zijn (heb er geen liggen) en deze dus dmv busjes in de zuiger te plaatsen. Ik zit alleen even met het materiaalgebruik, maar vraag dat dit weekend op m'n werk ff na. Lijkt me trouwens dat een pistonpen gewoon uit c45 staal gedraaid kan worden, of is het uit een ander materiaal gemaakt (indien een mb8-pen dus te smal zou zijn)


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved