Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Pro Forum in het onderwerp 'YZ-125 cil op nsr50 blok' (ID 33853).
De reply is geschreven door Mr Pain (UserID 1342) op 1-2-2006 15:24.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pingu
[...]

Timingen worden praktisch wat ze waren bij de ori cil.
Er wordt een tussenplaat gemaakt tussen de cilinder en het carter, de cilindervoet gaat hiervoor worden afgefreesd. Omdat de tapgaten nl. zo ver buiten het blok komen moet dit niet een al te groot probleem zijn, de bedoeling is om de ori tapgaten te gebruiken en hierop de plaat met verzonken bouten vast te zetetn. In de plaat moet dan de overgang naar de spoelkanalen gefreesd worden. Ik moet nog wel doorgaan rekenen hoe hoog/laag de cil moet komen, om de timing ongeveer te krijgen zoals hij standaard was.
Bronzen bus bedoel je ipv een small-end lager, zoals bij puch? Zou het dan niet mogelijk zijn een dergelijke bus in de zuiger te persen, zodat de pistonpen daarin valt. De belasting van een dergelijke bus (draaien en krachten) wordt dat een stuk minder, aangezien je er 2 hebt, en dus ook een small-end lager.
Mr pain;
Pendikte zuiger is 16mm, mb8stang is 14mm. Waarom zou ik dan een bus in de stang gaan persen, in de zuiger lijkt me logischer, of zie ik iets over het hoofd. Borging lijkt me iig geen probleem, als je daar op doelt.



sorry ik dacht net anders om pen dikte zuiger 14 drijfstang 16mm.

maar dan kan je ook jawel 56mm/57mm zuigers krijgen van mt/mb8 blokken ? (vertex heeft ze wel en prox ook wel geloof ik)



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved