Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Pro Forum in het onderwerp 'YZ-125 cil op nsr50 blok' (ID 33853).
De reply is geschreven door Pingu (UserID 465) op 1-2-2006 14:00.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
heb je mb8 carters gepakt? maaruh, zal nog flink aan je carters gelast moeten worden voordat je je cil uberhaubt vast kunt zetten zo te zien. heb je trouwens nog iets van een drijfstang gevonden die redelijk uitkomt? of komt de hoogte van de cilinder nu beter uit door de andere cartes/krukas?
edit: hoe zit het nu trouwens met je timingen? ook een stuk minder extreem wss of niet?
Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 1-2-2006 om 13:01 uur.
edit2: zie net of 2stroke forum dat het idd mb8 carters zijn. je zit nu nog met je pen, maar zou je geen bronzen bus in je stang durven zetten? k neem aan dat het toch een blokje word wat vaak open zal liggen dus kun je het regelmatig controleren. denk trouwens niet dat er veel mee gebeurt, bij veel viertakten draait de pen ook in een bronzen bus die ook alleen maar door spatsmering gesmeerd word.
Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 1-2-2006 om 13:12 uur.
Timingen worden praktisch wat ze waren bij de ori cil.
Er wordt een tussenplaat gemaakt tussen de cilinder en het carter, de cilindervoet gaat hiervoor worden afgefreesd. Omdat de tapgaten nl. zo ver buiten het blok komen moet dit niet een al te groot probleem zijn, de bedoeling is om de ori tapgaten te gebruiken en hierop de plaat met verzonken bouten vast te zetetn. In de plaat moet dan de overgang naar de spoelkanalen gefreesd worden. Ik moet nog wel doorgaan rekenen hoe hoog/laag de cil moet komen, om de timing ongeveer te krijgen zoals hij standaard was.
Bronzen bus bedoel je ipv een small-end lager, zoals bij puch? Zou het dan niet mogelijk zijn een dergelijke bus in de zuiger te persen, zodat de pistonpen daarin valt. De belasting van een dergelijke bus (draaien en krachten) wordt dat een stuk minder, aangezien je er 2 hebt, en dus ook een small-end lager.
Mr pain;
Pendikte zuiger is 16mm, mb8stang is 14mm. Waarom zou ik dan een bus in de stang gaan persen, in de zuiger lijkt me logischer, of zie ik iets over het hoofd. Borging lijkt me iig geen probleem, als je daar op doelt.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved