Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Voordeel/nadeel volle krukas?' (ID 34615).
De reply is geschreven door KaWaReZ (UserID 2391) op 26-1-2006 13:38.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vdmsprint
Het is dus vooral de carterdruk die zo belangrijk is, maar waarvoor is die carterdruk dan? Want bij een luchtgekoelde cilinder komt er sowieso al weinig mengsel achter de zuiger, en dus bij de krukas..

Maar dan zou het dus ook logisch zijn, dat een krukas met meerdere gaten, lichter is en dus makkelijker kan omwentellen?


lc/ac heefter afaik nix mee te maken.

tomos draait niet zoveel toeren (lees: hoort niet zoveel toeren te maken)
tkan met de balancering te maken hebben, ook met de carterdruk.
is de druk int carter te groot kunnen je keerringen en pakkingen ertussenuitblazen.



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved