Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Elektronica Forum in het onderwerp 'Licht discussie' (ID 5781).
De reply is geschreven door DeepSpace (UserID 1080) op 12-10-02?22:32.
Quote:
Originally posted by: Hier_ben_ik?
Quote:
Originally posted by: DeepSpace?666
Als de lamp uit is dan worden ci (gele draad) met re ( paarse draad) vebonden, en die gaat via een weerstand naar de groene draad. ( weerstand fungeerd als lamp)
als de lamp aan is dan schakel je ci ( geel) naar hl ( rood/bruin draad).
Je zet je spanning of over je lamp, of over je weerstand.
dus dan is de groene draad je " min" en die gaat ook naar je accu -
Ben je het hier mee eens?
of tot waar?
hiermee ben ik het op het eerste gezicht eens, nog even overdenken....
accu heeft massa en fase draad ( - en + )
lamp heeft massa en fase draad ( - en + )
de accu en lamp hebben de zelfde gemeenschappelijke massa -
accu en lamp hebben afzonderlijke fase draden +
dus nu ben je het met mij eens?
niet helemaal, want als die accu is gelijkspanning en de "lamp" niet. Dat kan je niet aan elkaar knopen. En een accu heeft een + en geen fase
Fases hebben alleen wisselspaningen Bv uit je stopkontact, de blauw en de bruine draad, dat zijn fase draden.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved