Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Meisjesbrommer' (ID 34516).
De reply is geschreven door mblover (UserID 9353) op 21-1-2006 20:04.

tzr50 is redelijk zwaar, maar aan de andere kant, ding ligt net zo mooi in de bocht en dergelijke dat dat niet zoveel uitmaakt, alleen in het brommerhok en thuis is dat lastig.

mb5 is wat dat betreft heel erg licht.

Echter met rijden maakt het gewicht geen bal uit, alleen met binnen zetten en dergelijke.

rmc-s is wel een geil ding, vrij duur maar voor tussen de 1000 en 2000 euro moet je toch wel een mooie gerestaureerde kunnen vinden, je kan bijvoorbeeld op kreidler.nl kijken --> forum --> te koop aangeboden.
Mocht er echter iets kapot gaan mag je de portomonnee flink open trekken. Andere kant van het verhaal is dat er als je er redelijk fatsoenlijk mee omgaat en niet met een zelfmoord setup rijd het ook niet snel kapot gaat. Bovendien zijn vervangings onderdelen heeeeeel moeilijk te krijgen.

als ze een honda wil, let dan goed op dat je een goede koopt, en geen afgeragt ding. Bovendien als er iets kapot gaat zullen nieuwe onderdelen moeilijk aan te komen zijn (zijn weinig shops die ze hebben), echter wat je kan vinden kost niet veel.

Grote voordelen van een moderne brommer zijn in mijn ogen:
- mocht er iets kapot gaan kan je bijna overal onderdelen vinden en het bijna overal laten maken.
- remmen meestal een stuk harder dan de oudere brommers.
- als je standaard ontgrenst rijd is de snelheid redelijk acceptabel, in vergelijking tot de wat oudere brommers waar je dan echt moet gaan opvoeren.
Nadelen aan broms als bijv de tzr, rs50, en rs2 is dat als je op je muil kunnen je kappen snel kapot gaan, je kan veel kapot vallen.

Voordelen van de wat oudere brommers:
-Schakelen wat fijner en wat degelijker, (niet dat de moderne kut schakelen, maar wel ff wennen, oude schakelen heel erg soepel)
-blokjes lopen heel erg veel km's voordat ze versleten zijn,
-als je op je muil gaat val je relatief weinig kapot, knipperlichtje hier, pedaaltje daar en een paar kleine krasjes is met een beetje geluk alles.

edit: nog een voordeel van een moderne brommer zou voor een meisje misschien kunnen zijn dat je gewoon elektrisch kan starten. Zeker in de winter kan het zijn dat je een behoorlijk stukje moet duwen of een redelijk tijdje moet kicken voor hij start. Bij een moderne brom is het een kwestie van de chocke er een beetje op, knopje drukken en hij loopt.

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 21-1-2006 om 20:06 uur.

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 21-1-2006 om 20:08 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved