Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp '80cc setup am6' (ID 34487).
De reply is geschreven door Neluhz (UserID 8191) op 20-1-2006 12:09.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
Ik ben bezig om mijn tzr een beetje te kietelen, en ik ben niet zo heel erg thuis in am6 spul
Ik heb een 80cc airsall cilinder gekocht. Nu is de vraag wat een mooie etup is daarbij voor een beetje een leuke prijs.
Ik zat te denken aan een 20 tot 24mm carb, is dat iets? Ik wil indien dat kan wel graag een kabelchocke hebben.
dat kan, volgens mij zijn ze er wel met kabelchoke
En mengsmering, kan ik met de oliepomp blijven rijden of moet ik zelf mengen? In de beschrijving van de cilinder staat dat hij 3% nodig heeft.normaal smeert ie wsl 1;50, dat is dus te weinig, dat is 2% je zult je oliepomp dus rijker af moetsen stellen indie mogelijk
Bovendien denk ik dat een 4kleps adige membraam ofzo er wel mooi bij past?
Luchtfilter, kan ik met de ori luchtfilterbox rijden of moet ik een powerfilter nemen omdat de ori hem erg begrenst? Powerfilter heb ik niet al teveel zin in, vastlopers en die soort onzin is niet de bedoeling, en ik wil ook geen gezeik hebben als het regent (ik snap best dat je met opvoeren het risico op gezeik vergroot maar om nou elke dag te gaan kloten..)
je zou een powerfilter in je luchtfilterbox kunne bouwen,of proberen je filter te ontgrenzen
Uitlaatje, gianelli uitlaatje oid zou wel leuk zijn misschien, en zo'n turbokit ding want die zijn lekker cheap?
Ik wil het liefst niet zo'n hoogtoerige setup en ik hoef ook echt niet alles uit de setup te trekken, hij moet gewoon leuk rijden voor dagelijks gebruik. Bovendien heb ik geen zin om kapitalen neer te leggen, ik snap best dat het geld gaat kosten, maar om voor een beetje meer prestaties veel meer geld neer te leggen heb ik geen zin in.
En hoe zijn de ervaringen met die pinasco begrenzertjes? Is namelijk de bedoeling om die er ook een op te zetten.
Ow, en een laatste ding voor ik het vergeet. Mijn blok heeft nou ongeveer 1800km gelopen. De standaard krukas enzo zit er dus nog in, en de koppeling is ook nog standaard. Gaat dat werken met zo'n setup of moet er meteen een andere krukas + lagers + koppeling in?
Dat ik hem in ieder geval eerder zou moeten laten reviseren snap ik, maar is er tot die tijd gewoon zo mee te rijden of gaat alles kapot als ik de krukas + lagers en/of koppeling niet meteen aanpas?
standaard krukas enzo gaat wsl wel goed.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved