Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'krukas / drijfstang verhaaltje/feiten' (ID 5708).
De reply is geschreven door BHO (UserID 1070) op 5-10-02?19:03.
Quote:
Originally posted by: Blorn - Official Honda Freak?
Quote:
Lengte drijfstang:
MT5/MB5: 82 mm
NSR: 90mm
MBX: 91mm
wrom zet je er dan toch een 80mm in?? beetje eigenwijs ofzow??
zet er dan liever een ori honda in, of zoek verder naar eentje die wel 82mm is..
Aangezien ik hier pas sinds een dag achter ben wist ik niet van het bestaan af. Dus heb ik ook niet om een 82 mm drijfstang gevraagt. Misschien zitten er wel voordelen aan een 80 mm drijfstang. Een nadeel is dat de topsnelheid van de zuiger hoger wordt, maar dit zal wel meevallen gezien de 2 mm. En ik was zoiezo van plan om mijn cilinder iets op te hogen, anders kreeg ik helemaal veel pakkingen met een 82 mm drijfstang, misschien wel 5 voetpakkingen oid. Of een spacer (alu plaat in de vorm van een pakking). En misschien pakt een kortere drijfstang iets gunstiger uit voor mijn timing...
Ik weet alleen niet precies of alle mt en mb blokken verschillen of dat er een paar verschillen, de nieuwe mb50 blokken.
Ik denk dat honda een blok doorontwikkeld/verbeterd heeft... Er zijn tenslotte ook 2 modellen mb's. Daar zitten ook een paar grote verschillen tussen, mbx velgen, achter rem met kabel/stang, buizen langs blok. En er zullen nog wel meer verschilen zijn.
Er zitten meer verschillen tussen de 2 blokken, versnellingsbak (beide 4 bak), en vliegwiel(nieuw model lijkt op mbx, maar monteer hem maar niet op een mbx,loopt hopeloos, vraag maar aan marcel dekker
). En de spoelgangen en het carter zijn iets anders...
Om nog ff terug te komen op jou uitspraak:
Ori honda is niet verkrijgbaar zoals eerder vermeld. En ik ben ervan overtuigd dat er ORI honda drijfstangen zijn van 80 mm en ik ben er ook van overtuigd dat het blok dat hier ligt met een 80 mm drijfstang door honda geleverd en ontworpen is.
Hoe verklaar je anders dat ik op mijn mb blok altijd met extra pakkingen moet rijden? Ik ben ervan overtuigd dat de meeste cilinders voor honda voor een 80 mm drijfstang zijn ontworpen, zowel eurokit als pw iig. Ik heb me altijd al verbaasd over het feit dat mijn zuiger ongeveer een mm boven mijn cilinder uit kwam. Alleen niemand heeft me hier ooit de oorzaak van kunnen geven.
En hoe verklaar je dat er immi drijfstang sets zijn van 80 mm en prox drijfstang sets van 80 mm, BEIDE voor MB/MT50? Ik denk niet dat er ook maar een van beide dacht''laten we eens een 2mm kortere drijfstang maken''.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved