Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'NSR terugvoeren' (ID 34208).
De reply is geschreven door Pegaso (UserID 7410) op 7-1-2006 18:31.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vanwalsum
Dus optie 1 een andere uitlaat. Waarom dan trouwens een andere vertanding? En wat moet er anders afgesteld worden.
optie 3 een kleine luchtslang. Op zich ook wel relaxed, maar is dit gewoon een kwestie van ipv de dikke slang een stukkie tuinslang
optie 2 een begrenzer, is het fijnst. Alleen is er ook een begrenzer die op snelheid begrenzd? want wil dan ook gewoon het liefst nog lekker in de toeren kunnen doortrekken in lage versnellingen. Misschien kunnen jullie me er even wat soorten van noemen, en welke schade hij aanricht.
ik bedoel een schakelbare begrenzer he, het maakt dan niet uit of hij veel of weinig toeren maakt, als hij maar niet teveel kw haalt.
Begrenzer die ik bouwde:
uitschakelen begrenzer: contact aanzetten en magneetje bij frame houden.
weer inschakelen: contact uitzetten.
dus als je politie tegenkomt, zet je snel je contact uit en weer aan, en je begrenzer staat erop.
voor de begrenzing zelf gebruikte ik een condensator (niet groter dan een dik stuk draad) die ik tussen de ontstekingsdraad en het frame schakelde.
schakeling:
de draad die aan het frame moet vanaf condensator sluit je aan op een relais, een aarde, een plusdraad van de accu die via het contactslot geschakeld is (kun je draad van claxon voor gebruiken), en een magneetcontactje (van bijv. oude fietscomputer).
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved