Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'ks50 WC niet op kenteken?' (ID 34177).
De reply is geschreven door Dikke Dennes (UserID 7321) op 6-1-2006 15:54.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
[...]

blaat
Gewoon een Kreidler RS, niks bijzonders hoor en is 49,9cc
Ik zal 't nog ff kort uitleggen:
Als je een duitse/zwitserse brommer hebt, die ORIGINEEL in dat land ook als bromfiets daaro is uitgegeven, dus 45 km/h rijdt daar, kan je hier naar de normale kentekening. Je moet wss dan extra informatie opsturen, dus aan kunnen tonen dat het in het aldn van herkomst een bromfiets was die origineel daar gewoon 45 km/h rijd.
Als je zo'n duitse bromfiets hebt die daar origineel >45 km/h reed, dus daar als lichte motorfiets aka kleinkraftrad was uitgegeven (bv kreidler RS, en de snellere zundapps), dan kan je ze wel laten kentekenen als bromfiets, alleen moet je dan de importkeuring doen. En daar kijken ze w?l naar je snelheid. Dus daar moet je brommer wel 45 km/h rijden en goede remmen en shit hebben. En een ring in de uitlaat helpt dan niet echt, als je daar een dikke 18mm bing hebt hangen.


Bullshit, dit gaat nergens over Tom.

Elke bromfiets ZONDER NL keur moet ingevoerd worden bij de RDW...
Hoeveel documentatie je ook meestuurt...

Daarbij, een RS of van Zundapp de 530 kan normaal gesproken zonder illegale praktijken NIET op bromfietskenteken.

Voor de Nederlandse wetgeving valt die kleinkraftrader in dezelfde klasse als eenHyabusa: Een motorfiets!

Het is daarom ook niet mogenlijk hem als bromfiets te keuren zonder te gaan kloten...

Een Zundapp Cs25 (Duitse snorfiets, 3 handbak) kan hier ook niet op brommerkenteken. Zelfs niet wanneer je hem speciaal gaat invoeren bij de RDW...

Je reinste flauwe kul kerel



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved