Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Nsr doet het!' (ID 5555).
De reply is geschreven door Sneks (UserID 46) op 28-9-02?23:18.
Vandaag even een stukje gereden, hij trekt erg lekker. Het hardst wat ik gereden heb is 10.000 toeren in z'n 6 met twv 15-43 (heb even geen teller). Hiervoor had ik de cilinder er even afgehaald, en deze ziet er nog goed uit, zuiger ook (had toen pas een half uur gedraait).
Heb ook vandaag m'n kuip gemonteerd. Het ziet er erg bruut uit, echt heel race achtig. Ik wacht ondertussen nog steeds op m'n radiateur, die ik echt nodig heb, als ik redelijk doorrijd loopt de temp redelijk snel op (zou ook aan afstelling kunnen liggen, deze is zeker nog geen 100%).
Nog een technisch vraagje: Bij nsr zit aan de rechter kant van de krukas om de krukas een ijzeren busje, om dat busje zit dan weer een kering. Nu lijkt het mij dat er tussen dat busje (soort glijlager achtig ding) en de krukas carterdruk ontsnapt. Ik was van plan geweest om dat busje en de kering te vervangen door een grotere kering (met als buitenmaat, de buitenmaat van de ori kering en als binnenmaat, de binnenmaat van het busje), de ori krukaskeringen zijn 8mm breed, een kering met als buitenmaat, de buitenmaat van de ori kering en als binnenmaat, de binnenmaat van het busje, zijn enkel te krijgen met een breedte van 7 of 9 mm.
Heeft iemand hier wel eens dit busje + kering vervangen door een andere kering, en weet hij nog welke kering hij daarvoor gebruikt heeft?
[This message is edited by Hans F. on 28-9-02 23:29]