Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Discussietopic over gebruik rem.' (ID 33899).
De reply is geschreven door bart de scootergek (UserID 1793) op 20-12-2005 12:15.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: scooterkiller
dus je wilt zeggen dat je op een gracht in amsterdam in een bocht met 30km per uur en aan bijde kanten geparkeerde auto's veiloos kan uitwijken, vind ik knap dan kan je zeker goed rijden.
maarja daar gaat dit topic niet om je moet gewoon meer je voorrem gebruiken dan je achterrem das staat vast
als dat een 30 km zone is dan wil dat niet zeggen dat ik overal precies 30 rijd, dat is geen verplichte snelheid ofzo. dit heeft te maken met je verkeersinzicht, in de situatie die jij schetst zou ik dan ook nooit 30 gaan rijden, omdat ik dan weet dat ik in geval van nood wel eens in de problemen zou kunnen komen, dus dan rijd je weer minder hard.
hmm, je post is verwijderd, naja boeiend. we begrijpen elkaar nu iig .
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed
Degenen die motorrijden, of althans hun motorrijbewijs hebben gehaald zullen het er met mij eens zijn dat je altijd gecombineerd moet remmen.
Met de brommer was het een ander verhaal. Wanneer ik origineel reed gebruikte ik de voorrem nagenoeg niet. Toen ik nog met mijn achter opgehoogde MB8 reed, gebruikte ik de achterrem bijna nooit. Wanneer ik namelijk vol in de voorrem kneep kwam hij achter toch al omhoog, wanneer ik dus de achterrem zou gebruiken zou achter grip verliezen.
In de sneeuw gebruikte ik juist weer alleen de achterrem.
Welke rem je hoe hard gebruikt ligt gewoon aan je brommer (wegligging, bandenkeuze, etc)
Hoe rem je het best? Ga gewoon eens ergens op een rustig plek eens proberen een noodstop te maken. Hierbij mogen de wielen NOOIT blokkeren. Je zult er vanzelf achter komen hoe je het hardst kunt remmen. Hoogstwaarschijnlijk zul je er toch achter komen dat de voorrem ECHT de belangrijkste rem is.
Standaard zorgt de voorrem voor 70 tot 80% van het totale remvermogen. Wanneer je het gevoel hebt dat dit niet zo is dan is er wat mis met je wegligging van je brommer.
wat het probleem met de brommers hier is, is de kwaliteit van de voorband. denk niet dat er zoveel mensen zijn die een echte goede band gebruiken, met een slechte band rem je jezelf sneller onderuit.
Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 20-12-2005 om 12:16 uur.
Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 20-12-2005 om 12:17 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved