Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Wegwijs in de Honda brommers.' (ID 33830).
De reply is geschreven door honda_freak (UserID 6098) op 15-12-2005 16:50.
Bij mn MT vragen mensen al of het een motor is, mensen weten gewoon niets van oudere types brommers af.
Ik mag opmaken dat je liever een crosser hebt dan een racer? Als je voor stevig wilt zou ik je een MTX-OT aanraden, dingen zijn niet kapot te krijgen en veel MT/MB onderdelen zijn uitwisselbaar met MTX-OT (lang niet allemaal, maar de beschikbaarheid van onderdelen is best hoog). MTX-SH is leuk als je de mogelijkheid wilt van een LC-blok en als je een nieuwere oude brommer wilt..
Je had namelijk eerst MB en MT-OT(ja die heb je ook, met die trappers )
toen kreeg je de MTX-OT en de MBX
daarna weer MB en MT-NT (waren niet zo heel verschillend op de verdwenen trappers, het zadel en de gelijkrichter na)
en toen kreeg je de MTX-sh en de MBX (weer)
let wel, van de MT/MTX geschiedenis ben ik heel zeker, van de MB/MBX geschiedenis wat minder
MTX-sh kan nog best een nieuwe brommer zijn dus, halverwege de jaren negentig zijn ze geloof ik uit de productie gehaald.
Het mooie van MTjes is dat je er mee kan doen wat je wilt, crosser kan, SM kan, racer kan, chopper kan, alles kan.. en rijd je m in de prak of heb je iets verslepen wat uiteindelijk niet werkt hoef je niet te gaan huilen, er zijn nu nog genoeg loze frames.. dat aantal zal trouwens nog best wellis flink minder kunnen worden als straks dat kenteken helemaal ingeburgerd is.. want niemand wil graag geld betalen voor een frame dat niets doet en laat m dan liever niet op kenteken zetten.. en om m dan alsnog op kenteken te krijgen is DUUR.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved