Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Wegwijs in de Honda brommers.' (ID 33830).
De reply is geschreven door MTX-speed (UserID 6030) op 14-12-2005 20:55.

Ik heb al een aantal brommer gereden en zelf dan ook een MB8 gehad en een MTX-SH.
Naar mijn mening rijdt de MTX-sh het fijnst. Dit omdat de wegligging, indien hij goed onderhouden is, vele malen beter is dan die van een MTX-OT, MT en MB. Het frame is door de totaal andere bouw dan ook veel stijver (buigt dus niet zo makkelijk), de Pro-Link achtervering van de MTX-SH is veel beter dan de duo-shock vering van de andere types en ook de voorpoten van de MTX-SH zijn dikker dan die van de andere types. Daarbij komt dat ook de velgen groter/breder zijn dan die van de andere types. Ik kon zelf dan ook met mijn MTX-sh met crossbanden harder door de bochten dan met m'n MB met wegbanden. En ook wanneer ik begon te glijden in een bocht was dit gemakkelijker op te vangen dan met een MT of MB. Een nadeel is weer dat een MTX-SH een stuk zwaarder is dan de MT of MB, waardoor het snelle bochtenwerk, bijvoorbeeld tijdens het crossen in het bos, wat moeizamer gaat met een MTX. De tankinhoud van de MTX is met 9,1 liter groter dan die van de MT (6,8liter) en de MB (9,0 liter).

Wanneer je flink opgevoerd wilt gaan rijden (boven de 60-70km/h) zul je merken dat de trommerremmen van de MTX-SH het niet zo goed doen als de schijfrem van de MB.

Een ander nadeel van de MTX-SH is dat ze over het algemeen meer kosten dan de MT's en MB's.

Wanneer je TOCH een MB of MT wilt gaan kopen en er zit nog geen nieuw kenteken op, let er dan wel op dat het geen MT8 of MB8 is. Dit frame is namelijk een duits frame en is voor 80cc gemaakt en is dus illegaal in Nederland: probleem --> moeilijk of niet te verzekeren in Nederland.
Of het om een duits frame gaat kun je zien aan het framenummer wat in het balhoofd geslagen staat.
Op deze website: http://www.dsv.nl/~h...nda-nl-frame-nr.html is te zien welke framenummer illegaal of juist legaal zijn.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved