Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Vermogen niet kwijt' (ID 33527).
De reply is geschreven door Blukaap2 (UserID 4874) op 28-11-2005 0:25.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_2takt_power
[...]
de cilinder wordt wel warmer meer toeren is wel meer temparatuur maar ook meer koeling want je waterpomp draait harder rond en wsl rij je harder en wordt je radiateur beter gekoeld en zal dus niet warmer worden bij ac bij meer toeren rij je harder zal meer lucht langs de vinnen gaan en koelt ook beter



Niet lullen flitsiepitsie.
Benodigde vermogen om een bepaalde snelheid te rijden is in beide gevallen gelijk.
Gaat het er maar net om welke van de 2 op dat moment het hoogste rendement haalt, kan goed zijn dat het de begrensde uitvoering is.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
[...]



2t is gemaakt om toeren te maken. (te) laagtoerig met een 2t rijden levert juist meer warmte op (en je lagers krijgen meer te verduren)




Nee ?
2-takt heeft gewoon een beperkter gebied dan een 4-takt waarin het optimaal werkt, maar dat is voor een groot deel aan te passen, lever je alleen wat topvermogen voor in (net zoals bij een 4-takt, maar die werken gewoon wat efficienter buiten de powerband om).

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mallemeeuw
[...]



idd klopt.
ma is met 4 takt eik t zelfde. als je stationair draait stilstaan ofzow loopt ie eerder warm als da je rijdt


Watergekoelde motor heeft altijd een ventilator.
En daarmee moet ie in staat zijn om zichzelf af te koelen met stationair draaien.
Dus boeit niet zo.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: J-master
is het dus goed om met de dit weer je brommer ff een tijdje stationeer laat warmdraaien??


Nee, gewoon rijdend doen.
Starten, handschoenen aan, helm op en wegrijden, stationair slaat alleen maar je bougie vet, opwarmen doet het nauwelijks, belast gaat dat veel sneller.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved