Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Nieuwe Zeta Liquid Cooled' (ID 5366).
De reply is geschreven door Joost (UserID 6) op 9-9-2002?15:46.
Quote:
Originally posted by: MBX?OWNER
Maaruh Joost, ik denk dat ik in me Zeta Polini zuigers ga knallen. K kan me eigenlijk alleen niet meer herinneren of Polini cilinder Nicasil of Chroom wand heeft. Ik d8 te herinneren nicasil, maar hoor overal dat tie chroomwand hebt. Als het chroomwand is doe ik gewoon Polini zuigertjes in me Zeta en denk dat ik hem dan ook dan rond de 12.000 rpm topvermogen laat draaien...
Polinie>nicasil, malossie>chroom. Geen discussie over mogelijk. Maar, dat is alleen belangrijk voor je zuigerveren niet voor de zuiger zelf. Je kan altijd nog voor giet-ijzeren veren gaan :a.
Quote:
Originally posted by: MBX OWNER
Bedoel je trouwens met zuiger aanpassen dat je de hoogte op bepaalde plekken anders maak om zo de timingen gelijkte trekken??? Dat ben ik zowiezo niet van plan, de squish is dan een beetje gaar. K wil er gewoon meteen goede squish en timingen in zetten met dezelfde poorthoogtes.
Yep, de reden waarom ik dat zei is omdat bart 19.5pk wou halen. Ik ken de standaart poort timingen van de zeta LC zo niet uit me hoofd maar het lijkt me toch dat je het een en ander bruut moet gaan wijzigen. Het is dan handig om eerst te kijken of de beoogde timing nog wel rij-baar is. Daarnaast kan je makkelijk proberen tot hoe ver je kan gaan. Wordt hij te piekerig dan kan koop je een nieuwe zuiger en pas je de poorten zo aan dat hij nog goed ree. Met die squish band heb je helemaal gelijk, maar het is niet de bedoeling dat je blijft rijden met die aangepaste zuiger. Voor der rest zou ik niet alle poorten op de zelfde hoogte leggen. Spreiding van het vermogen rijdt vaak beter/harder dan een pk meer. 19.5pk is heel veul..
Trouwens die software die je geschreven hebt? Is dat gebaseerd op time-area's?
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved