Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Uiterlijk Forum in het onderwerp 'nsr 125 ac' (ID 32161).
De reply is geschreven door bart de scootergek (UserID 1793) op 21-11-2005 19:34.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]


je weet net zo goed als ik dat bij AC scooters/brommers en dergelijke de poorttiming en layout van de wat snellere cilinders altijd wat milder is, dus het is gewoon appels met peren vergelijken.

denk dat het bij 4t beter is te vergelijken, bij een ss50 ofzo

heeft die direct als voordeel dat 'ie bij AC geen waterpomp hoeft aan te slingeren, mits je een electrische waterpomp gebruikt, maar verder denk ik dat er geen verschil zal zijn.


en waarom zijn de timingen milder? juist ja, omdat ze anders gewoon warmlopen.

maar wat ik met mijn reply dus wil zeggen, is dat je vrijwel onmogelijk kan bewijzen dat ac beter is dan lc, danwel lc beter is dan ac. alleen veel argumenten die hier gegeven worden slaan eigenlijk nergens op.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
met argumenten aandragen kom je toch niet uit deze discussie, dat lukt alleen als we met zen alleen bij de testbank staan. persoonlijk vind ik het ook logischer dat wanneer er geen waterpomp aangedreven hoeft te worden en de bedrijfstemperatuur hoger is(beter rendement) dat de cilinder beter presteerd, los van poorttimingen



mja, ideale temperatuur voor een cilinder is tussen de 50 en 60 graden geloof ik, daar ben je na een kwartiertje rijden met een ac al ruim voorbij . dus dat rendement verhaal klopt ook niet, het is niet hoe hoger de bedrijfstemperatuur is des te beter het rendement.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved