Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Brief aan peijs' (ID 33349).
De reply is geschreven door wipe-out (UserID 384) op 18-11-2005 17:32.

Quote:
Betreftromfietsen in Nederland

Geachte heer/mevrouw,

Ik wil graag weten waar het brommer kenteken op slaat. Er zijn erg veel sites te vinden op het internet met de informatie daarover,maar ik wil graag weten wat de echte reden is. Ik geloof namelijk weinig van het verhaal dat het is om de diefstal te verminderen.


Denk je echt dat Peijs je de werkelijke reden geeft, als ze daar al die tijd al over gelogen zouden hebben?

Quote:
Ik ben zelf een 17 jarige brommerrijder,en het begint er sterk op te lijken dat u mensen vanaf 16 ziet als kleuters. Een kenteken was bedoeld om de diefstal van brommers en scooters te verminderen lees ik erg vaak.
Heb ik 1 punt voor u,en dat is dat er al een soortgelijk systeem is. Dat is Datatag. Dat systeem houdt ... op wordt gespoten.


Datatag is het initiatief van een commerci?el bedrijf. Datatag heeft niets met de overheid te maken. De politie zou scanners krijgen om bromfietsen mee te controleren, en heeft deze misschien ook wel gehad, maar in de praktijk wordt er volgens mij niet op gecontroleerd.
Ik geef de overheid ook wel enigszins gelijk dat er niet op gecontroleerd wordt. De overheid laat zich niet zomaar voor het karretje spannen, zodat er een bedrijf is dat meer geld kan verdienen. De overheid kan niet zomaar het initiatief van een bedrijf als standaard gaan gebruiken en daarmee het bedrijf voortrekken.

Quote:
De prijzen vind ik ook erg overdreven. ? 20 voor mijn framenummer opschrijven,en even kijken of hij niet is gestolen en controleren of het wel 50cc is vind ik wel heel erg duur. De kenteken plaat vind ik ook behoorlijk prijzig.


Ben ik met je eens, maar bedenk jezelf ook dat de fietsenmaker/brommerboer er een bedrag bovenop zet om er geld aan te kunnen verdienen. De kosten zijn niet geheel aan de overheid toe te schrijven.

Quote:
Dan het punt dat er een bromfiets rijbewijs komt. Alles goed en wel maar een rijbewijs vind ik echt nergens op slaan. Het certificaat voldoet prima. Ik spreek uit ervaring want ik rijd zelf op een brommer.


Die laatste zin hierboven is een drogreden. Verder heeft een rijbewijs echt wel nut, en dat zal de schrijver van deze brief gaan merken zodra hij zelf rijlessen neemt. Ik kon duidelijk merken dat ik veiliger ging rijden. Ik ging beter op zijstraten letten, keek voortaan altijd over mijn schouder bij een zijdelingsebeweging ten opzichte van de weg-as, enz.

Quote:
Ik vraag me af of mevrouw peijs erbij nadenkt dat wij(scooterrijders) geen onuitputbare geldbron zijn. Want ik zal even opsommen voor u wat voor kosten een potentiele brommer/scooter bestuurder kwijt is vanaf 1 oktober 2006.
- Geld voor praktijklessen
- Geld voor theorie examen
- Geld voor theorie boeken
- Geld voor het kenteken
- Geld voor het rijbewijs
- Verplichte WA-verzekering
- Uiteraard een scooter of brommer

Vind u dat zelf ook niet erg overdreven?


Hier ergens beneden staat het bedrag van 1500 Euro genoemd (stomme tekstindeling). Voor een simpele tweedehands brommer, verzekering en kenteken ben je respectievelijk 300, 200 en 75 Euro kwijt. Dit is in totaal nog geen 600 Euro. Ik weet niet wat praktijklessen, boeken en examens bij elkaar kosten, maar zeker geen 900 Euro. Brommers zijn in principe overprijsde ondingen, en je kunt het inderdaad belachelijk duur maken, maar het kan ook voor veel minder.

Quote:
Het bromfietsrijbewijs was ook bedoeld om scooter rijden veiliger te maken. Zal ik u eens vertellen wat er gebeurt als ik me aan de snelheid houd?Als ik 30 over de provinciale weg rijd ,binnen de bebouwde kom met een toegestane snelheid van 30 km per uur,wordt ik levensgevaarlijk ingehaald door auto?s. En datzelfde geld als ik 40 rijd buiten de bebouwde kom.


Dat klopt. Misschien dat juist met een rijbewijs met bijbehorend praktijkexamen en juist met de kentekening van bromfietsen daar eens een keer verandering in kan komen?

Quote:
Mevrouw Peijs zal zelf een keer moeten rijden met die snelheid op een brommer door Nederland. Ze ziet dan zelf in dat het met die snelheid levensgevaarlijk is.
Ik nodig haar dan ook van harte uit(ongetwijfeld gaat ze hier niet op in) om een keer met mij een kleine rit te maken.


Beetje te aanvallende toon, op die manier komt ze zeker niet.

Quote:
Ook zal ze zelf een keertje moeten uitzoeken hoeveel geld ze kwijt is als 16 jarige om een scooter te mogen en kunnen besturen. Ik zelf kom uit op een bedrag nabij de ?1500.En dan moet ze zich nog een keer verplaatsen in de situatie van een 16/17 jarige.


Dit had hier niet moeten staan, maar verder naar boven. Leer eens een tekstindeling te maken


Quote:
Hopelijk heb ik op deze manier mijn frustraties duidelijk genoeg geuit. Ik hoop snel een antwoord te krijgen.


Ik vrees dat voor een brief waarop ik zulke tegenargumenten kan geven, ze niet eens de moeite nemen een brief terug te sturen.

Quote:
Hoogachtend,

Marcel Hoogveen



Verder: Leer eens nette zinnen te formuleren met een degelijke schrijfstijl. Brieven met zinnen als "Ik vind dat nergens op slaan" laten je niet goed voor de dag komen. Schrijf-, taal-, en spelfouten kunnen ontzettend ergerlijk zijn. Door dit soort punten word je niet aangemoedigd om een brief door te lezen. Gekke argumenten, drogredenen en een aanvallende toon zouden voor mij aanleiding zijn om de brief gelijk van tafel te vegen en iets nuttigs te gaan doen.

Verder probeer ik de schrijver van deze tekst niet de grond in te boren. Het kan best een aardige gozer zijn, alleen brieven schrijven en argumenteren kan hij niet .

Dit bericht is gewijzigd door wipe-out op 18-11-2005 om 17:35 uur.

Dit bericht is gewijzigd door wipe-out op 19-11-2005 om 8:28 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved