Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Schakel vs Scooter (voor/nadelen)' (ID 33320).
De reply is geschreven door MT5-honda_pwnz (UserID 5946) op 16-11-2005 18:18.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jackmasterTZR
voordelen schakel:

Je bent wat meer ??n met je brommer.
Wegligging is een beter.
Schakelen is wel leuk.

Nadelen schakel:

Je kunt je slot(en) nergens fatsoenlijk kwijt, zonder je brommer te veranderen. ( op de GPR na )
Je moet regelmatig je kettingspannen en smeren.
Op de een of andere manier wordt je alles een stuk vuiler, wss door de ketting.
Ze willen nog weleens last gaan geven wanneer het regent of geregend heeft. Dit geld alleen voor de nieuwere brommers.

Voordelen scooter:

Trekken snel op t.o.v. een schakelbrommer.
Omdat ze vrij klein zijn is de stad goed te doen om in te rijden.
In je buddy kun je zo goed als alles kwijt, zit ie al vol dan kun je het altijd nog tussen je benen zetten. Ideaal.
Er zit nul komma nul onderhoud aan een scooter.

Nadelen scooter:

Bij hogere snelheid zwabbert het stuur eerder.
De kleine wieltjes willen eerder wegglijden in een scherpere bocht.
Banden slijten harder, maar die zijn dan ook weer goedkoper.


En nu nog even voor de eigenwijze mensen, ik weet waar ik over praat omdat ik het beide heb gehad, een schakel en daarna en nu nog tot eind dit jaar een scooter.

waarom trekt een ontgrensde brommer sneller op als scooter dan en gaat harder?
en als het regent of geregent heb gaat mijn derbi 5 km harder op top, maarja 2005 model heeft trouwens opgelost met wat jij denk ik bedoelt, dat stotteren ofzo?



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved